c_300_250_16777215_10_images_1_70405.JPG

ترکمن سسی - حضور ، مشارکت و نقش آفرینی بیشتر در مناصب مدیریتی و اجرایی یکی از مطالبات جدی ترکمن هاست که با نگاه مثبت دولتمردان در سال های اخیر جریان رو به رشد و امید بخشی داشته است.


با این خواسته های قانونی به ویژه در مناطق بومی و محلی و نگاه مثبت دولتمردان به این موضوع ، اکنون در استان گلستان ، سه مدیرکل در مرکز استان، ۴ فرماندار در شهرستان های ترکمن نشین ، چندین شهردار و بخشدار و ده ها روسای ادارات شهرستانی از میان ترکمن ها فعالیت دارند.
یکی از اتفاقات خوب در این موضوع حرکت در مسیر ارتقا این وضعیت و جایگزینی مدیران بازنشسته یا جابجایی مدیران ترکمن با شایستگانی از همین قوم در مدیریت های بومی است که این اقدام در چندین مورد از جمله در شهرداری ها ،بخشداری ها و فرمانداری ها و مدیریت دانشگاهها صورت گرقته است و حتی در روزهای اخیرا مصداقی از این موضوع را یک مدیریت استانی نیز مشاهده کردیم که بسیار موجب امیدواری بیشستر و دلگرمی و اعتماد متقابل بین مردم و نظام می شود.
قوم ترکمن در طول دهه های پر فراز و نشیب جمهوری اسلامی ، با مشارکت و نقش آفرینی در عرصه های مختلف از جمله پیروزی انقلاب ، دوران دفاع مقدس و مشارکت بالای سیاسی در ادوار انتخابات از ابتدای انقلاب تاکنون همواره دوستدار و دلسوزنظام بوده و هستند.
شایستگان قوم ترکمن در مناصب مدیریتی و اجرایی هر کجا بوده اند توانسته اند منشا اثرات خوبی باشند و برای اعتلا و سربلندی ایران اسلامی نقش آفرینی بکنند به عنوان مصداق این مفهوم می توان از شهیده مرجان نازفلیچی نام برد که با حسن اعتماد دولت محترم در سمت فرمانداری یک شهرستان ترکمن نشین حضور پیدا کرد و انصافا در مدت مسئولیت خود با جان و دل برای توسعه شهرستان زحمت کشید.
نگاه مثبت دولت تدبیر و امید و حمایت مدیران ارشد استانی می تواند این روند را شتاب بیشتری بدهد و فرصت های بزرگتری فرا روی افراد توانمند و شایسته ترکمن ها و سرمایه های انسانی این قوم مهیا سازد.
تداوم و تقویت این روند رو به رشد که مورد انتظار قوم ترکمن به عنوان مصداقی از حقوق اجتماعی و شهروندی است ، ضمن مشارکت توان و ظرفیت های همه ایرانیان در رشد و شکوفایی کشور، قطعا موجب تقویت روحیه انسجام ملی ، وحدت بیش از پیش بین اقوام و اقشار اجتماعی در ایران اسلامی و نیز موجب یاس و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی خواهد شد.
یادداشت مدیر

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر