c_300_250_16777215_10_images_70550.jpg

ترکمن سسی - زیرساخت های ارتباطی از جمله راه های روستایی پیش نیاز توسعه فراگیر مناطق هستند.راه های روستایی حوزه شهرستان گنبدکاووس با توجه به شرایط امروز نیاز به توجه جدی مسولین و متولیان امر دارد.


بکی از کاستی های این راه ها ، عرض کم آنهاست و با توجه به افزایس جمعیت منطقه در طی این سالها و افزایس تعداد خودروها ، تردد در این مسیرهای کم عرض و با استانداردهای پایین ، بسیار زیاد است و ضرورت ارتقا این جاده ها بسیار محسوس است.
متاسفانه در اثر این کاستی ها در این محورها بعضا شاهد حوادث و اتفاقات ناگواری هستیم که صدمات جانی و مالی بسیاری را به شهروندان تحمیل می نماید و گرچه سهم فرهنگ نادرست ترافیکی قابل ملاحظه است ولی زیر ساخت های کم استاندارد نیز یکی از علل حوادث جاده ای محسوب می شود.
پیگیری هایی که خبرنگار پایگاه خبری ترکمن سسی در این مورد داشته مسولین و متولیان امر این کاستی ها را قبول دارند و علی الظاهر پیشنهاد هایی نیز از طرف متولیان استانی برای ارتقای این محورها از جمله محورهای گنبدکاووس به حاجی قوشان ، گنبدکاووس به دیکچه و روستای سلمان فارسی و محور معروف به خط آلمان که به روستای بی بی شیروان و سد وشمگیر می رسد و نیز محور ایگدر به سه راهی کلاله در سال ۱۳۹۵ به مراجع متولی بالادستی ارایه شده است.
ولی در طی این دو سه سالی که ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل ونقل جاده ای دستخوش تغییرات ساختاری بود ، متاسفانه در حوزه راه های روستایی ، وظایف محوله تاکنون ابهاماتی وجود دارد و نیز بحث اعتباری ماجرا که روی هم موجب شده تا فعلا شاهد کار عملی در این حوزه ها نباشیم.
بهرحال اهالی و شهروندان روستاهای این محورها که تعدادشان هم کم نیستند از مسولین و متولیان امر انتظار دارند با جدیدت و اولویت دغدغه های عمرانی این محورها را پیگیری بکنند.
در این زمینه گفتگوهایی که برخی شهروندان با خبرنگار ما داشته اند برخی از قول و قرارهای ایام انتخاباتی نماینده گله مند بودند که تاکنون جامه عمل نپوشیده است.
یکی دیگر از شهروندان نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت : ما انتظار بیشتری از نماینده شهرمون داشتیم و وقتی در صحن مجلس بارها از وزیر وقت راه جناب آخوندی دفاع داشت توقعاتی داشتیم که مشکل جاده های روستایی حوزه شهرستان تحرکی داشته باشد ولی اکنون با توجه به گذشت زمان و شرایط امروز امیدهایمان در این خصوص روز به روز کمرنگ تر می شود.
یکی دیگر از شهروندان ساکن روستای کوچک خرطوم به خبرنگار ما گفت : محور دو راهی کوچک‌ به شهرک بهشتی در مسیر خط نو نیاز شدید به روکش آسفالت دارد و بارها از مسولین تقاضا کردیم ولی تاکنون انتظارات آن طور که باید و شاید برآورده نشده است.
گفتنی است این شهروند در چندین مورد با ارسال تصاویری از محور یاد شده برای این رسانه خواستار انعکاس موضوع و رسیدگی مسولین شده بود که موارد نیز به عنوان مطالبات مردمی منطقه در این پایگاه خبری نیز منعکس شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر