c_300_250_16777215_10_images_1_70887.jpg

ترکمن سسی - در پی وقوع سیلاب کم سابقه در منطقه ترکمن صحرا ، معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در یادداشتی ضمن همدردی با مردم ترکمن صحرا ، آینده نگری و مدیریت شایسته برای کاهش تاثیرات منفی سیلاب ها را ضروری دانسته است.


حجت الاسلام نورعلی دیلم می نویسد :

دقایقی از تحویل سال جدید گذشته است اما مشاهده تصاویر مردم سیل زده و بی خانمان شرق گلستان رمقی برای ارسال پیام تبریک و شادباش ، برای من نگذاشته است.

بدور از مروت و جوانمردی است که در این اوضاع نامناسب که جمعی از هم استانی های ما گرفتار سیل شده اند چند سطری ، ابراز همدردی با مردم قانع ، شاکر ، خونگرم و با وفای ترکمن صحرا نداشته باشم.

همان مردمانی که با حفظ وحدت و دفاع از مرزها و حضور به موقع درصحنه های اجتماعی و سیاسی وفاداری خود را به آرمانهای انقلاب ،شهدا ، امام و رهبری عزیز نشان دادند و اکنون نوبت مهربانی و نوع دوستی ما  فرا رسیده است.

۱-با توجه به جهانبینی ما مسلمان ها  ، صبر و تحمل در برابر مشکلات ، مصائب و بلایا اجری اخروی دارد و مردم با شرافت ترکمن صحرا در سالهای گذشته با توکل به خداوند متعال ، خشکسالی خشن را تحمل کردند و اکنون با عزت نفس و همت والا ، از این بلای طبیعی گذر خواهند کرد.

۲-از اهتمام ، دغدغه و توجه ویژه حضرت آیت ا... نورمفیدی نماینده محترم ولی فقیه در استان گلستان نسبت به پیگیری آخرین وضعیت سیل زده ها ، نحوه مدیریت بحران و خدمت رسانی نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

۳-ضمن تشکر از مدیران ارشد استان بویژه استاندار و معاونین محترم ، مدیران کل مرتبط با ستاد بحران و همچنین فرمانداران ارجمند ، لازم است به این نکته اشاره کنم که سه دهه است استان گلستان داغ سیل را در سینه دارد و در این سالها خسارات مالی و جانی زیادی را شاهد بودیم ، با این سابقه وتجربه انتظار می رفت مدیریت بحران استان در سال های گذشته و قبل از وقوع سیل ، پیشگیرانه و فعالانه عمل می کرد که در ادامه به یکی ازمصادیق و نحوه مدیریت اشاره خواهم کرد.

 ۴- با توجه به اینکه همه ساله بخشی ازاعتبارات دستگاهها برای کاهش سیل و تامین زیرساخت ها جهت مقابله با بلایای طبیعی تخصیص داده می شود انتظار می رفت استانداری گلستان با فراخوان ادارات مربوطه طرح جامع مدیریت سیل را مجدد احیا و ضمن برطرف کردن نواقص قبلی طرح، حداقل چند فاز از این طرح را اجرایی می کردند تا در سال های بعد ، سیل بر پیشانی گلستان نکوبد وشاهد بی خانمانی عزیزان خود نباشیم.

۵- از مجمع نمایندگان استان گلستان بویژه دبیرمجمع و نمایندگان شرق استان انتظار می رود در این روزهای بحرانی ، از اختیارات نظارتی وقدرت قانونی که به لطف مردم بدست آوردند در راستای حمایت از مردم فهیم استان به بهترین نحو استفاده کنند ودر اولین فرصت معاون اول رییس جمهور و وزرای مرتبط با حادثه را به استان گلستان دعوت کنند تا از نزدیک ، حجم تخریب ها وخسارت ها را مشاهده کنند.

۶-استانداری گلستان همزمان با مدیریت بحران و تامین نیازهای اولیه وحفظ جان مردم ، ضمن برآورد دقیق از خسارات وارده ، برای جذب اعتبارات ملی و کمک بلاعوض به سیل زده ها و کشاورزان و تجهیز زیرساخت های مقابله با سیل ،  بویژه طرح جامع مدیریت سیل اقدامات لازم را بعمل آورد و با دولت محترم رایزنی و مذاکره کند.

۷- بدنبال بروز حوادث طبیعی شاهد قطعی آب ، برق ، تلفن ، اینترنت ، نانوایی ها ، پمپ بنزین ها و ارتباطات جاده ای هستیم و این اتفاقات توجه بیشتر به پدافند غیرعامل را بیش از گذشته متذکر می شود، به همین خاطر از مسولین کشوری و استانی درخواست داریم نگاه تشریفاتی به پدافند غیرعامل را کنار بگذارند و به فکر تدوین قوانین جامع ، مفصل و قابل اجرا وهمراه با نظارت در باب پدافند غیرعامل دراستان باشند.

 ۸-شهر گنبد دومین شهر استان گلستان می باشد و یکی از درخواست های مردم شریف و انقلابی این شهر ، اجرای  توازن در تقسیم اعتبارات استانی است .

مسولین محترم : سیلاب درون شهری، گنبد را تبدیل به دریاچه کرد ونشان داد که گنبد در مقابله با بلایای طبیعی شکننده است ، به همین خاطر تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای مدیریت سیلاب از  ورودی های شهرستان و درون شهر گنبد امری اجتناب ناپذیر است ، ضمن اینکه نخبگان و موثرین گنبد کاووس برای رسیدن به پیشرفت و ارتقای همه جانبه ، الزاما باید ازظرفیت همه اقوام موجود در شهرستان استفاده کنند و تعصبات جناحی وقومیتی را کنار بگذارند و افرادی را برای پست های کلیدی انتخاب کنند که قدرت چانه زنی وجذب بودجه را برای تامین وتجهیز زیر ساخت های شهرستان داشته باشند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

۹-در پایان تنها راه عبور از این بحران ،  کار جهادی وانقلابی مسولین استانی و شهرستانی و همدلی مردم عزیز گلستان می باشد.

وآخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر