c_300_250_16777215_10_images_1_72263.jpg
ترکمن سسی – عبدالرشید نافعی : در وضعیت گذار پیچیده ای متاثر از کشاکش دنیای سنت  و مدرنیته  فعلی قرار گرفته ایم  که  نوعی بی تفاوتی مساوی با مرگ پنهان می باشد.


 به عبارتی  افسردگی اجتماعی نیز نام گرفته است . می طلبد برای زنده ماندن الزامات خاص آن شرایط مورد تامل و عمل ما قرار گیرد و به نحوی بایسته است برای مقاومت در برابر آسیب های آن روح و روان آدمیان تقویت گردد .با این مبنا چند توصیه واقع بینانه و عینی منعکس می گردد .
1.برای خطاب قرار دادن همدیگر در فضای مجازی از الفاظ و واژها چه پیشوند ی و چه پسوند ی از" جان  و استاد و ...استفاده ننمایم و به شدت برای باوراندان حرفهایمان از "قسم خوردن "اجتناب نمائیم.
2.در فضای مجازی و رسانه ای اگر بحث می کنیم آرام و منطقی حرفمان را بزنیم و بحث نمائیم و قضاوت نهایی را برای عموم مردم واگذار کنیم. اگر از کسی یا حرکت ادبی یک گروهی خوشمان نیاید و موافق نیودیم سعی نکنیم برای به کرسی نشاندن ایده خودمان با تهمت و افتراهایی نا روا متوسل به جریانات و ابزارهایی خلاف وقع شویم .
3.سعی نمائیم و اراده کنیم زبان مادری خودمان را در حد امکان درست صحبت کنیم. به ویژه می طلبد اگر مسوولی با صدا و سما مصاحبه می نماید نگوید..(شو پروژه  تشریف فرمایی معاون رئیس جمهور بیلان هفته دولت -دا افتتاح بولیا.)
4. با مطالعه و تمرین اهداف، احساسات و محدوديت هاي خويش را بشناسيم و با آرامش با آنها برخورد نماييم. سعي نماييم بعضي از راه‌هايي كه باعث شناخت ما از خود مان،هویتمان ،تاریخمان و اينكه چه چيزهايي ما را خوشحال مي‌كند، پيدا کنیم.‌ به عبارتی به خودمان و تاریخ خود آگاه شویم و شاید سختمان است ولی سعی نمائیم از این کار به یک لذت درونی برسیم.
 5.در مراسم عروسی فقرا بیشتر شرکت کنیم.
6. بدون چشم داشت و انتظار منفعت با دوستانمان هم نشینی و یا برای کاری حمایت نمائیم .
7.موسیقی و آیدئم ساز زیاد گوش کنیم . حتی اگر شده یک دوتار در خانه داشته باشیم و گاهی صدایش را در بیاوریم.
8.سعی نمائیم بیشتر بخوانیم و بنویسیم .اگر می نویسیم برای رشد دادن آگاهی مردم نوک قلم ها بچرخد.شاید اکنون مردم برای خواندن وقت و حوصله و توانایی نداشته باشند ولی با این اعتقاد بنویسیم که وضعیت بدجوری و با سرعت نوری در حال گذار است.
9.اگر وضعیت و مشکل اقتصادی حادی نداشته باشیم برای کوهنوردی ساده و دور هم نشینی برای مطالعه و خواندن وقت بگذاریم و برای آینده نیز چیزی مکتوب داشته باشیم.
10. اعتمادهای اجتماعی و فردی بین همدیگر را تقویت نمائیم. حدالامکان رو راست و شفاف برخورد نمائیم و اگر اینکار را نتوانستیم الزامی نیست تمام حرفها را بزنیم، مهم این است فقط دروغ نگوئیم.
11.خودمان و افکارما ن را  برای آیندگان و نسل بعدی سالم تحویل دهیم.....
ایام بکام و به امید فرداها...


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر