c_300_250_16777215_10_images_72754.jpg

ترکمن سسی - طاهر جانی : یکروز پس از پایان مهلت ثبت نام داوطلبین برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، آرامش نسبی در پایان نیروهای برخی داوطلبین که به تحرکات شبیه به ایام رسمی انتخابات دست زده بودند، برقرار شده است.



در حوزه غرب گلستان یک ششم ثبت نام ها در دو روز پایانی اتفاق افتاد و تعداد داوطلبین این حوزه برای اولین بار از مرز شصت نفر عبور کرد.

پنج شنبه شب نیروهای یکی از کاندیداها با اطمینان از تایید صلاحیت وی در بندرترکمن و گمیشان عکس های نشست ها و گیف های وی را در سطح گسترده در فضای مجازی پخش کرده و به نحوی تبلیغات زودهنگام براه انداختند.

این حرکت چندان به مذاق هواداران سایر کاندیداها خوش نیامده است.

فعالان انتخاباتی هدف از انجام این مانور را تلاش برای غالب شدن زود هنگام بر فضای انتخاباتی دانسته اند، لیکن هر نوع پیش بینی نتایج را به زمان بعد از اعلام تایید صلاحیت ها موکول می کنند.

روز جمعه گذشته یحیی ایری که اولین حضور خود را تجربه می کند، همزمان با کاندیدای رقیب در فرمانداری کردکوی حضور پیدا کرد.این حرکت بنا به گفته فعالان انتخاباتی چندان بی حاشیه نبوده است.

از سوی دیگر هواداران یک داوطلب، عکسی را در خروجی کانال خود منتشر کردند که این نامزد مجلس یازدهم را در کنار تعدادی از صاحب نظران میدانی و از جمله یک مسوول انتخاباتی نشان می دهد‌.

آگاهان می گویند تصویر مربوط در حدود دو سال قبل گرفته شده و از آن بعنوان ابزار تبلیغاتی استفاده گردیده است.

فعالان انتخاباتی این گونه حرکت ها را آغاز بداخلاقی های انتخاباتی قلمداد می کنند.

در هفته های اخیر تعدادی از کانال های بی نام و نشان و نوظهور اقدام به پوشش آخرین اخبار ثبت نام کاندیداها نموده و در پاره ای اوقات نیز شنیده ها و تحلیل های انتخاباتی منتشر می کنند که اطلاعاتشان در خصوص سوابق کاندیداها اکثرا محدود بوده و یا چندان با واقعیات مطابقت ندارند.

دقت در سمت و سوی مطالب برخی از این کانال ها و گروه ها نشان می دهد که انها به صورت مستقل عمل نکرده و در پوشش شنیده و تحلیل انتخاباتی کاندید مد نظر خود را تبلیغ می نمایند.

در اغلب اوقات سمت و سوی مطالب جانبدارانه این کانال ها به سمت یکی از کاندیداهای شاخص می باشد.

ناظران انتخاباتی اعتقاد دارند با اعلام صلاحیت کاندیداها در روزهای آینده صفحه شطرنج رقابت های انتخاباتی غرب استان شکل و شمایل خود را پیدا خواهد کرد.

در این میان و بر خلاف تبلیغ برخی از هواداران یک کاندید خاص، تحلیلگران هر نوع پیش بینی انتخابات آینده در حوزه غرب استان را خیلی زودتر از موعد می دانند.

یک فعال انتخاباتی از کمش دفه اعتقاد دارد این شهر در انتخابات دوم اسفند کانون رویدادهای جالب و تعیین کننده ای خواهد شد.سه کاندید کمش دفه چی (بسنجیده، کلته و شکاری) بیشترین تمرکز شان را بر روی رایزنی با همشهریان خود گذاشتند.

فعالان این شهر اعتقاد دارند نهایتا این کاندیداها به هم نزدیک شده و در این صورت رای این شهر قدیمی ترکمن یکدشت خواهد گردید. این فعال از این فضا به توفان کمش دفه تعبیر کرده است.

شنیده های دیگر حاکی از این است که برخی از فعالان شاخص انتخاباتی هنوز فعالیت های اصلی خود را آغاز نکرده اند.

این افراد به طور واضح منتظر اعلام نتایج تعیین صلاحیت ها بوده و اعتقاد دارند که نباید روی کاندیدایی که احتمال رد صلاحیتش می رود ریسک کرد.

در این زمینه اغلب داوطلبین در ایام حساس باقیمانده حرکتی چراغ خاموش دارند. البته در مواردی هم تنی چند از کاندیداها با راحتی درحال پیگیری فعالیت های عادی خود دیده شده و گویا در این مرحله دغدغه خاصی ندارند.

دیدگاه‌ها  

+3 #1 سیاستمدار 1398-09-21 17:34
هیاهوی انتخابات... بیش از 60 نفر ثبت نام کردند؟! 4 شهرستان کردکوی بندرترکمن بندرگز گمیشان.... بیش از 250هزار نفر جمعیت.. فقط یک نماینده؟؟؟؟؟ باید این حوزه انتخابیه 2 نماینده داشته باشه تا به مشکلات منطقه رسیدگی کنند یا اینکه حوزه انتخابیه باید اصلاح بشه.... گرگان یک حوزه بشه..... بندرترکمن آق قلا و گمیشان یک حوزه و کردکوی بندرگز یک حوزه بشه...... باید این اتفاق بیفته تا شاهد تغییر در غرب گلستان باشیم....... گرگان همه بودجه استان رو به خودش اختصاص داده و شاهد تغییر در این شهر هستیم و دلیل کوچ مرم غرب استان به گرگان همینه.... وگرنه فاصله شهرهای غرب استان تا گرگان بسیار کم هست.... توجه کنید تا مشکلات کمتر بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر