c_300_250_16777215_10_images_1_73212.jpg

تركمن سسي- محمدصفا نظرنژاد (فعال جنبش دانشجويي جامعه دانشگاهي مشهد): در محافل داغ سياسي اين ايام در غرب گلستان، نام مهندس راشد بيشتر از ساير اشخاص شنيده مي شود.


در تحليلي پيرامون شخصيت و تخصص مهندس عبدالعزيز راشد، به تعريفي نو از كاريزما و تكنوكرات، البته از نوع اسلامي و انقلابي آن برمي خوريم.

مهندس عبدالعزيز راشد، متخصص علوم عدد و رقم، محاسبات اقتصادي و مغز متفكر در برنامه ريزي مالي است.
هدف نهايي تكنوكراسي نيز همانند هدف مهندس راشد، توسعه است وليكن نكته اي كه شخصيت تكنوكراتي مهندس راشد را متمايز از تكنوكرات در اصطلاع عام مي نمايد؛ نوع اسلامي بودن شخصيت تكنوكراتي نامبرده هست، بدين معني كه مهندس عبدالعزيز راشد به والاترين و ارزشمندترين ويژگي آدمي، يعني انسانيت و نيز ارزشهاي اخلاقي و ديني مكرراً تأكيد مي نمايد.

 تلفيق تكنوكراسي با ارزشمند و والا بودن جايگاه انساني و نيز اخلاقي و ديني، در جامعه ي اسلامي و خصوصاً منطقه محروم گلستان، قطعاً يكي از راهكارهاي توسعه ي زيرساختي و افزايش بهره وري در منطقه خواهد بود. تكنوكراتي كه ارزش انساني،ديني و اخلاقي را همزمان با محترم شمردن فن،تكنيك و فن آوري؛ در سطح والا محفوظ ميداند، بهترين گزينه براي وكالت ملت در اين دوران از ركود اقتصادي و صعنتي است.

نكته ي دوم در رابطه با شخصيت كاريزماتيك عبدالعزيز راشد است.
شخصيتي برخواسته از روستاي سقرتپه، كه در سطح بالاي مديريت مالي در استان در حال خدمت به مردم است. شخصيتي كه جاذبه ي فردي اش، اثري اجتماعي را خلق خواهد نمود. جذابيت اخلاقي و برخوردي عجين شده با تربيت كه توان اثرگذاري بي مانندي در منطقه دارد.
علت شخصيت كاريزماتيك عبدالعزيز راشد، رشد و ترقي در منطقه و نيز شناخت نزديك مشكلات و لمس حقيقي آنها و نيز توان مديريتي و راهبري اي  است كه به طور ذاتي بدان مزين است. با بررسي دو ويژگي مهم در انتخاب نماينده، كه نخستين آن ويژگي شخصيتي و اخلاقي، و ويژگي دومي شخصيت تخصصي و كارآمدي است، به گزينه اي اصلح تر از عبدالعزيز راشد نخواهيم رسيد.

فردي كه توأم با تكنوكرات اسلامي و انقلابي بودن كاريزماتيك نيز است. دو ويژگي اي كه يكي از مهمترين فاكتورها براي نماينده منطقه غرب گلستان كه از شدت محروميت ساليان طولانيست در رنج است، مي باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر