c_300_250_16777215_10_images_73512.jpg

ترکمن سسی - عبدالستار کم : انتخابات شورا یا مجلس ، انتخاب‌هایی اند که جنبه ملی و سرنوشت ساز دارد و می‌تواند زندگی و آینده فردی و اجتماعی و شهر و استان و کشورمان را تحت تاثیر قرار دهد.


لذا ممکن است یک غفلت و یک اشتباه و انتخاب های اشتباه منجر به پشیمانی و بروز پیامدهای سنگینی برای فرد و جامعه شود.
نتایج انتخاب اجتماعی برخلاف انتخاب فردی او ، تنها متوجه شخص انتخاب کننده و زندگی شخصی و فردی او نیست ، بلکه ضمن تاثیر گذاری بر زندگی فردی و شخصی اش ، بر زندگی تک تک افراد اجتماع و به تعبیری بر زندگی همه افراد جامعه تاثیرگذار خواهد بود .

پس چه باید بکنیم تا دچار اینگونه مخاطرات و ضررها نباشیم و با یک انتخاب درست و دقیق و منطقی و بدون احساسی به این تکرار و مکررات پایان دهیم.

باید به این نکته توجه کنیم ، هر شهر و روستایی و منطقه ای ممکن است نیازمند شاخص ها و چالش های متفاوتی باشد و هر چند کاندیدایی دارای جنبه های مثبت و گوناگون باشد اما مرتبط با نیاز آن شهر و روستا و جامعه نباشد و نتواند نیازهای مربوط به آن شهر و روستا و جامعه را برطرف سازد.

ممکن است یک کاندیدایی در حیطه شغلی و مدیریتی خود بسیار فعال و موفق باشد و نیاز آن اداره و سازمان را بتواند به شکل قابل توجهی براورده سازد ، اما شاید نتواند در حوزه نمایندگی مجلس و مشکلات شهری و روستایی و اجتماعی و کالبدی و فضایی و اقتصادی و توسعه منطقه ای و سایر مشکلات مربوط به آن حوزه انتخابیه ، بصورت قابل قبول و ایده آل تاثیر گذار باشد و مورد رضایت مردم واقع بشود .

بر اینکه معیارهایی چون تقوا ، تعهد ، تجربه و تخصص و تحلیل مشکلات جامعه و معضلات شهری و روستایی لازم است بحثی در آن نیست ، بلکه بحث بر سر اولویتهای مشکلات منطقه و ماهیت آنها و از آن مهمتر بحث بر سر اموری است که واقعا اولویت ندارد .

مثلاً درمجلس در آخر هر سال ، سالانه حدود هفتصد و پنجاه هزار میلیارد تومان بودجه برای ۳۱ استان تقسیم می‌شود ‌.لذا وظیفه یک نماینده مجلس علاوه بر قانونگذاری ، قدرت نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مصوبات مجلس دارد .
مثلاً ۴بانده شدن جاده کردکوی -بندرترکمن سالهاست که مصوب شده و بودجه نیز برای عملیاتی شدن آن در مجلس در آخر سال برای سال جدید تخصیص داده میشه ولی ......
لذا بایستی نماینده مجلس با استفاده از قدرت نظارت بر دستگاههای اجرایی و با روحیه جهادی و انقلابی و جسورانه وبا لابی گری و روابط سیاسی و....درجهت جذب اعتبارات عمرانی اقدام نماید.

اگر چه سابقه مدیریتی و اجرایی در یک اداره یا سازمان محل کار میتواند علامتی برای شناخت مدیر و مدبر یک نفر قلمداد شود اما از دیدگاه این حقیر تنها علامت نیست ، بلکه مجموع سوابق مدیریتی و اجرایی یک فرد و تدبیرهایی که در مسولیتهای قبلی خود داشته نیز تا حدود زیادی میتواند میزان مدیر و مدبر و شایسته بودن وی را نشان دهد .

مثلاً یک کاندیدای معلم در زمینه فرهنگی و آموزش تخصص بالایی داشته و یا کاندیدای پزشک یا کارمند بهداشت در حوزه سلامت تخصص و تجربه داشته باشد و کاندیدای دیگری در حوزه مدیریت و حسابداری در حوزه امور اداری خود موفق باشد ،
اما متکی بودن به یکی از این مولفه ها واضح است که نمی‌تواند نیازها و اولویت‌های سایر حوزه ها را برآورده کند .!!

وقتی همه این ویژگی‌ها در یک نفر نیست ،لذا بهترین روش ، روش اولویت گذاری است .
لذا برای اینکه به سوالات مطرح شده برسیم و انتخاب درستی داشته باشیم ، این تفکر را می‌طلبد که نیازها و مشکلات خود و شهر و روستا را اولویت بندی کنیم و چالش هایی راکه از اولویت بیشتری برخوردار است و نیازمند رسیدگی ضروری و اقدام عملی است بپردازیم .
ببینیم در کدام حوزه ها ضعف و مشکل داریم و چه چیزهایی و چه تخصصی برای پیشرفت حوزه غرب استان لازم و ضروری است .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر