c_300_250_16777215_10_images_73976.jpg
ترکمن سسی - اصولا در ممالک اسلامی برای رویت هلال  ماه در شروع ماه مبارک رمضان و پایان آن برای برگزاری عید فطر و همچنین عید قربان مسلمانان با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور خودشان با چشم غیر مسلح طبق شرع اسلام اقدام به رویت هلال ماه می کنند.


البته در بعضی ممالک اسلامی با مراسم دعا وجشن و سرور و با نیت ثواب آن این کار را انجام می دهند و با شهادت و گواهی چند نفر مبنی بر رویت هلال ماه و تایید علمای دینی و مذهبی اعلام عمومی برای انجام مراسم و مناسک عید می شود.


خوشبختانه در کشور ما جمهوری اسلامی ایران برای رویت هلال ماه گروهی از علما و متخصصین تحت عنون گروه استهلال تعیین شده است که این مهم را انجام دهند تا وحدت و اتفاق نظر جامعه ی مسلمان اعم از مذاهب سنی و شیعه حاصل گردد.


در سال های ماضی در بعضی از مناطق سنی نشین و شیعه نشین مشاهده می شد در این خصوص وحدت رویه نبوده و بر اساس رویت هلال ماه و شهادت چند نفر در منطقه ی خودشان نسبت به برگزاری مراسم عید اقدام می کردند واین روند بعضا موجب افتراق نگرش مسلمانان یک کشور و سوءاستفاده دشمنان اسلام و مسلمین به دامن زدن اختلاف و تفرقه بین آنان می گردید.


علی ایحال با توجه به وحدت واتحاد کم نظیر فرق اسلامی کشورمان به ویژه استان گلستان با همکاری گروه استهلال و تقریب مذاهب اسلامی به ویژه شمال گلستان و حضور علمای دینی و مذهبی سنی و شیعه در رویت هلال ماه که وحدت رویه در این خصوص داشته و قطعا هم دارند ، در رویت هلال ماه با اتفاق نظر ، اعلام عمومی برای برگزاری مراسم عید نمایند تا باشد که به حرمت این ماه مبارک و پر یمن و میمون ، این اتفاق نظر تحکیم وحدت شیعه و سنی را تداوم بخشیده و نقشه های شوم دشمنان کوردل اسلام و مسلمین را که از هر موضوع و مسئله ای قصد ایجاد اختلاف بین مسلمین را دارند در نطفه خفه شود. انشاالله
نگارنده: باباپور

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر