c_300_250_16777215_10_images_73999.jpg

ترکمن سسی - یادداشت مدیر: بی شک برپایی نمازهای اعیاد اسلامی و جشن های همزمان اعیاد در بلاد اسلامی و کشورمان جلوه های زیبای یکپارچگی و اتحاد امت اسلامی است.



هنگامی که در کشورهای اسلامی سراسر جهان همزمان عید اعلام شود این رویداد نمادی از وحدت و همدلی امت اسلامی را به نمایش می گذارد و همانا یکپارچی مسلمانان که از فلسفه های اعیاد اسلامی است تحقق می یابد.

برای بروز و ظهور شکوه و عظمت انسجام امت اسلامی ضرورت اتخاذ رویه ای واحد در بحث رویت هلال ماه قمری و اعلام زمان اعیاد اسلامی کاملا آشکار است.

لیکن در پاره از دوره ها پس و پیش شدن حتی یک روز در زمان اعلام اعیاد اسلامی چنین ظرفیت عظیم وحدت و همدلی امت اسلامی را خدشه دار می کند و از حلاوت اعیاد می کاهد.

از این رو اهمیت طرق رسیدن به یک وحدت رویه در موضوع استهلال ‌و اعلام زمان عید روشن و آشکار است.

اگر این عزم و اراده در بین کشورهای اسلامی تقویت و در این مسیر همت شود لحظه های افتخارآفرینی از همدلی و یکپارچگی مسلمانان در برابر دیدگان جهان نمایان خواهد شد.

انسجامی که در شرایط امروز جهان اسلام که بخش هایی از امت اسلامی تحت ظلم  و ستم دشمنان اسلام و استکبار جهانی قرار دارد بیش از هر زمانی ضرورت این موضوع محسوس است.

در دنیای امروز پیشرفت های بشری در حوزه های علم نجوم و اختراع تجهیزات جدید ، رویت هلال ماه زمینه های لازم برای دستیابی مسلمانان به وحدت رویه در بحث استهلال هلال ماه قمری را مهیاتر ساخته است، فقط می ماند عزم جدی حاکمان جهان اسلام و رفع برخی موانع سیاسی در مسیر وحدت در موضوع استهلال.

در کشور اسلامی ما ایران وجود ستاد استهلال با مجموعه ای از متخصصان نجوم و عالمان فقیه و نگاه بلند رهبری به بحث رویت هلال ماه برای اعلام زمان عید و تبعیت عالمان و فقهای مذاهب اسلامی از نظر نهایی حاکم اسلامی در موضوع بستر ارزشمندی برای اعلام همزمان عید در سراسر کشور آماده کرده است.

در معدود موارد اختلاف فقهی در بحث استهلال نیز همت بلند و نگاه به اهمیت وحدت و همدلی در بین مسلمانان برای اعلام زمان عید می تواند راهگشا بوده و شیرینی اعیاد اسلامی در جامعه اسلامی را دوچندان نماید.

امید که با درایت و دوراندیشی همه علما و فقهای مذاهب در میان امت اسلام و ایران اسلامی ثمره آن تحقق آرزوی همه مسلمین در برگزاری همزمان جشن های اعیاد اسلامی و تجلی ابهت و اتحاد مسلمانان باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر