c_300_250_16777215_10_images_75296.jpgترکمن سسی - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است، معیار و شاخص میزان رضایت‌مندی عامه از نحوه عملکرد مدیران ، معیاری قابل اعتناء و پرمعناست.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، امان قلیچ شادمهر، نماینده گنبد کاووس و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در یادداشتی رضایت‌مندی مردم از عملکرد مدیران را مهمترین شاخص و معیار دانسته است. متن این یادداشت به شرح زیر است:
برای سنجش و اندازه گیری هر گونه شاخص های توسعه و پیشرفت گام به گام در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره در ابعاد متفاوت تعریف شده، به طور منطقی و علمی از مقایسه عوامل و فاکتورهای تشکیل دهنده آن شاخص ها در برهه ها و فاصله های زمانی متوالی استفاده می شود و بطور یقین الفبای تشکیل دهنده چنین قیاس هایی در محیط های علمی و دانشگاهی و یا در چارچوب ساختار کلان علم مدیریت ، متغیرهای " ایکس و ایگرگ " و دنیای وسیع و بی نهایت " صفر و یک " بوده و متعاقب آن بازی گردان اصلی تشخیص و شناخت عوامل توسعه ای رسیدن از نقطه آغازین «الف» به نقطه هدف آماری «ب» و نتیجه گیری نهایی میزان رشد سطح عملکرد مدیریتی ، همان محیط قابل تفسیرهای متعدد و متفاوت صفر و یکی می باشد.
زمانی که ما قصد داریم بعنوان استاد راهنما و یا داور پژوهش علمی در یک محیط دانش محور و آکادمیک دانشگاهی ، پایان نامه ارشد و یا رساله دکتری یک محقق و پژوهشگر عرصه علمی را مورد ارزیابی صحت و سقم چگونگی نحوه انجام آن پژوهش و در نهایت نتیجه گیری و تحلیل آماری موضوع عنوان آن رساله قرار دهیم همواره بنا به زبان رسمی آن محیط علم و دانش ،دنیای پرمعنای صفر و یک ، تفاسیر و مفاهیم متنوع و چالش وار خود را عرضه می کنند و در نهایت تایید صحت و درستی عنوان رساله علمی که خود می تواند بیان کننده و دربرگیرنده یکی از هزاران موضوعات توسعه و پیشرفت کمی و کیفی موجود در سطوح خرد و کلان جامعه باشد ، مورد ارزشیابی دقیق کارشناسان خبره و صاحب نظران دارای اهلیت علمی آن موضوع خاص قرار می گیرد.
اما در نگرش و قیاسی دیگر ، در نظارت میدانی بایستی قبول کرد در سطوح عامه افراد جامعه ، اعداد و ارقام آن دنیای صفر و یکی و جداول و نمودارهایی که مدیران رده های مختلف مدیریتی از ذیل تا صدر به ترتیب به مقامات مافوق خود و یا ناظران مستقل ارایه می کنند معنا و مفهومی خشک و خالی از لبخند رضایت داشتن مردم ندارد. برای چنین افراد جامعه البته با میزان سطح معقول و منطقی از انتظارات توسعه و پیشرفت صنوف و اقشار آسیب پذیر ، مقایسه توسعه سالانه با سنوات قبل ، معیارهای قابل درک و ملموس دیگری باید در ذهن جستجو کرد.
بعبارتی دیگر زبان آنان قابل فهم تر است چرا که قدرت خرید کالاها و مایحتاج روزانه و ماهانه معیشت زندگی و شغل و منبع درآمدی خود را همواره در فاصله های زمانی دور و نزدیک مقایسه می کنند.برای این قشر کثیر از دهک های جامعه ، میزان اقساط عقب افتاده وام های بانکی و فشار اقتصادی طاقت فرسا و کمرشکن شاخص میزان توسعه است. برای بسیاری از افراد جامعه در بازدیدهای سرزده و احوال پرسی های مدیران و ناظران از مشکلات کاری موجود ، دست های ناتوان و بسته ای که منجر به کم رنگ ترشدن و خالی تر شدن سفره های آنان شده است کیفیت توسعه را معنا می بخشد . پس دور از ذهن و منطق نخواهد بود اگر گفته شود نمودارهای آماری شاخص رشد توسعه و بعضا قریب به عددسازی سالانه برخی مدیران دستگاه های اجرایی ، اگر در نهایت با خروجی فصل‌الخطاب گونه افزایش رضایت مندی آحاد جامعه و مردم همراه و سهل الوصول نباشد مدیران آن بخش مربوطه دارای فقدان رضایت مردمی ، تنها مدیران هزینه صرف و امضاء بوده اند.
بنابر این می توان گفت معیار و شاخص میزان رضایت‌مندی عامه از نحوه عملکرد مدیران ، معیاری قابل اعتناء و پرمعناست.
دکتر امان قلیچ شادمهر - نماینده گنبد کاووس و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر