c_300_250_16777215_10_images_75513.jpg

ترکمن سسی - توجه به رفع مشکلات معیشتی و بهبود شرایط اقتصادی مردم در شرایط کنونی بی تردید از اهم خواسته های مردمی منطقه و پیگیری این امور در راستای کاستن از بار این سختی ها و تقویت امید و نشاط در جامعه خدمت واقعی به مردم است.


به عبارتی دیگر در شرایط کنونی کشور به نظر می رسد عمده مطالبات مردم ترکمن صحرا نیز حول مباحث اقتصادی است و توجه به سایر جنبه های اجتماعی از جمله مسایل سیاسی جناحی همانند آنچه برخی از فعالان سیاسی منطقه در دیدار با مدیران ارشد استانی بر خواسته کلیشه ای انتصاب ها تاکید کردنده اند در اولویت کنونی نیست که البته این موضوع در روزهای اخیر درمحافل مجازی منطقه نیز انعکاس داشت.
اساسا برای رشد و توسعه همه جانبه در هر منطقه ای توجه به زیرساخت های عمران ، آموزشی، فرهنگی و اقتصادی ضروری است و امروزه حرکت در مسیر گشودن گره های اقتصادی و کمک  به درآمد و اقتصاد خانواده ها از اولویت هاست.
زیرساخت هایی که مشکلات ملموس تر مردم منطقه را مرتفع کند و زمینه را برای اشتغال پایدار جوانان، ارتقای میزان سرانه درآمد خانوارها و گشایش معیشتی مردم منطقه را هموارتر نماید.
توجه به ظرفیت های و مزیت های نسبی هر شهرستان و احداث کارخانجات صنایع تبدیلی به طوری که ضمن ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات کشاورزی و دامی، شرایط اشتغال هرچه بیشتر جوانان جویای شغل منطقه را مهیا کند .جوانانی که برای کار به اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور می روند.
توجه به زیر ساخت های آموزشی منطقه با تاکید بر مهارت آموزی به جوانان و آماده کردن آنها برای ورود سریع به بازار کار در همین حوالی و خود منطقه لازم است.
توجه به زیرساخت های فرهنگی منطقه برای تحرک و پویایی فرهنگی و هنری لازم است. اواسط دهه ۸۰ در دولت مهرورزی در برخی شهرهای استان احداث مجتمع های فرهنگی و هنری آغاز شد و اکنون تنها یکی از این پروژه ها به نتیجه نرسیده است و آن هم مجتمع فرهنگی و هنری گمیشان است.حدود ۱۵ سال مردم فرهنگ دوست گمیشان در انتظار تکمیل و بهره برداری از آن هستند.
توجه به زیر ساخت های عمرانی از جمله تعریض جاده بندرترکمن-آق قلا – گنبد، احداث راه آهن اینچه برون – گنبد – شاهرود، تکمیل جاده نفت در قلب ترکمن صحرا و تحقق منطقه آزاد تجاری اینچه برون از تاثیر گذارترین موضوعات است.
گرچه توجه به انتصاب شایستگان بومی و قومی در پست های مدیریتی به عنوان بخشی از مطالبات مطرح و انتظار از مدیران ارشد استانی هم بر بهبود شرایط موجود است، اما در مقایسه با مطالبات مردمی و اولویت دار منطقه از جمله اشتغال جونان منطقه و ارتقای شرایط معیشتی مردم در شرایط کنونی، طرح موضوع انتصابات از طرف برخی فعالان سیاسی منطقه عمدتا جنبه حزبی و جناحی آن را پررنگ تر نشان می دهد.

در نهایت انتظارات مردمی از نمایندگان مردم و فعالان سیاسی، اجتماعی و نخبگان جامعه پیگیری زیر ساخت های توسعه ای منطقه به عنوان مطالبات عمومی و جدی مردم منطقه است و بهترین راه خدمت به مردم منطقه پیگیری و به نتیجه رساندن آنهاست.
قدرمسلم تحقق این موارد موجب همگرایی و همدلی بیشتر، ترزیق امید و نشاط در جامعه ترکمن، اعتماد آفرینی بیشتر بین مردم ‌منطقه با دولت مردان و کمرنگ شدن احساس تبعیض هایی است که دشمنان این مرز و بوم به صورت گسترده در رسانه ها و فضای مجازی قصد دامن زدن به آن را دارند.

یادداشت مدیر

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر