c_300_250_16777215_10_images_75850.jpg

 ترکمن سسی - یادداشت: بررسی دوره های مختلف تاریخی نشان می دهد که تاریخ زمانی چراغ راه اینده است که از آن بهره‌برداری مناسب شود. بهترین بهره برداری از تاریخ این است که دریابیم عامل زوال حاکمیت ها چه بوده است ؟

 

هخامنشیان، بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین امپراتوری تاریخ جهان ، توسط ارتش کوچک اسکندر ، بدلیل وجود « موریانه فساد »سقوط کرد ، زیرا شاه آلت دست موبدانی شد که بر اریکه سیاست سوار شدند و کارهای بزرگ را به آدم‌های کوچک و کارهای کوچک را به آدم‌های بزرگ سپردند.
به همین دلیل قاطع و محکم ، ساسانیان در برابر سپاه اعراب شکست بزرگی خورد و از صفحه تاریخ محو شد .
حکومت مقتدر صفوی گرفتار فتنه و شورش داخلی شده و شاه عباس برای تثبیت حکومت ، شایستگان را خانه‌نشین کرد و نظام مالیاتی و اقتصاد کشور را به دلال‌ها سپرد . فساد در تار و پود حکومت رسوخ کرده و به اضمحلال صفویه کمک کرد .
حکومت مقتدر و گسترده و وسیع شوروی سابق با همه گیری فساد سقوط کرد.
همین دلائل کافی است که نهادها ، ارگانهای حاکمیتی و عناصر و ابزارهای همکار آنها که برای تثبیت ، تداوم و ماندگاری حاکمیت ها تلاش می کنند با این « عامل زوال حاکمیت » بشدت مبارزه کنند .
یکی از این ابزار های تثبیت حاکمیت ها ، رسانه های جمعی هستند . به همین جهت نام « رکن چهارم دموکراسی » را به رسانه‌ها داده اند .
رسانه‌ها می توانند با ابزارهای خاص خود ، نظیر خبرنگار ، عکاس ، گزارشگر ، تحلیلگر و... فساد و تباهی را در دستگاههای اجرایی ، مسئولان و کارگزاران نظام،
و... رصد کرده ، عوامل رشد و توسعه آن را برشماری کرده و راه های رفع این اشکالات را با دلائل متقن به جامعه مخاطب خود منعکس نمایند.
در استان گلستان نیز به عنوان جزئی از حاکمیت جمهوری اسلامی ، آمار و ارقام و مستنداتی از وجود و وقوع « فساد مالی ، اقتصادی ، اداری و... » وجود دارد که باید توسط رسانه های این استان ( با هر گرایش سیاسی و اجتماعی ) رصد شده و ضمن ارائه مستندات و شواهد و مدارک ابتدا به مسئولین و به اشکال مختلف به محضر شریف مردم ، اطلاع رسانی شود .
رویکرد کلی جشنواره رسانه‌ای ابوذر سال ۹۹ « گلستان در مسیر تحول » است و قطعاً منظور از تحول تنها « تحول اقتصادی » نیست و اجزاء دیگر تحول نظیر « تحول اجتماعی ، تحول فرهنگی و ... » را شامل می شود .
منظور از « تحول اجتماعی » این است که مردم استان گلستان ، در ترسیم دورنمای آینده استان مشارکت نموده و با بررسی تجربیات تاریخی خود به این نتیجه برسند که باید( دست عوامل انسانی و اجتماعی فساد آفرین ) را از حاکمیت کوتاه نمایند .
در این سیر تحول ، رسانه های استان گلستان نقشی بی بدیل دارند و می توانند با معرفی افراد ، جریانها ، ابزارها و دستگاه های فاسد و ارائه راهکارهای عملی مبارزه با فساد به تحول اجتماعی استان گلستان سرعت ببخشند .
منظور از « تحول فرهنگی » استان گلستان ، نه شمارگان چاپ و انتشار کتب و نشریات تنهاست که تحول فرهنگی ، تحول در بنیادها و ریشه های فرهنگی استان است که در چند سال اخیر به سبب غفلت مسئولین دچار خدشه و آسیب شده است.
رسانه‌های استان گلستان اگر شجاعت و شهامت ورود به عرصه های مختلف تحول را دارند باید در « جشنواره رسانه‌ای ابوذر سال ۹۹ » سنگ تمام گذاشته و با ارائه مستندات( تیتر ، خبر ، گزارش ، یادداشت ، اینفوگرافی و... ) ثابت کنند برای قرار گرفتن در « مسیر تحول استان گلستان » انگیزه ، استعداد و توانایی دارند .
آخرین نکته اینکه ، رسانه های استان گلستان در « جشنواره رسانه‌ای ابوذر سال ۹۹ » ثابت خواهند کرد ، اگر نظام جمهوری اسلامی ، پابرجا، استوار و مقاوم است و بدون هراس از تهدیدات و تحریم ها ، به راه خود ادامه می دهد ، زیرا جوانان انقلابی و ولائی و دوست دار کشور و مردم این استان در لباس « سربازان جنگ نرم » با درایت ، تدبیر ، تفکر و تعهد پای کار دفاع از آرمان ها و ارزش های این نظام هستند و با هر عامل « زوال حاکمیت » بویژه با « عامل فساد » با شدت و دقت و در عین حال صداقت و راستگویی مقابله خواهند نمود .
به قلم: محمد دیلم کتولی فعال رسانه ای گلستان

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر