c_300_250_16777215_10_images_79050.jpg



ترکمن سسی: امام جمعه اهل سنت بندرترکمن واقعه روز عاشورا را یک اتفاق مهم و تاثیرگذار در میان امت اسلامی خواند.



عبدالرحمان آخوند کر در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، محرم را از جمله ماه های دارای حرمت از دیدگاه قرآن کریم خواند و افزود: هر شخصی که طی این ماه در طاعت و عبادات استقامت بیشتری از خود نشان دهد باریتعالی به وی ثواب و پاداشی که تنها خود حد و اندازه اش  را می داند عطا خواهد بخشید. نبی مکرم اسلام از محرم به نام ماه الله متعال یاد کرده و روزه گرفتن در این ماه را دارای ارزش و فضیلت دانسته است.  

وی بویژه روزه گرفتن در روز عاشورا را جزو اعمال موکد در ماه محرم دانست و افزود: فرمایش آن حضرت صلی الله علیه واله وسلم است که می فرماید روزه عاشورا به اندازه یکسال از گناهان صغیره بنده مومن را از نامه اعمالش پاک خواهد کرد. امام مسلم رضی الله روز عاشورا را دارای ارزش و عظمت خاصی در نزد پروردگار یکتا معرفی کرده است.

وی ادامه داد: در این روز از زمان حضرت آدم علیه السلام تا صدر اسلام وقایع متعددی اتفاق افتاده است. از جمله پذیرفتن شدن توبه حضرت آدم، پیروزی حضرت موسی بر لشکر فرعون، شروع پادشاهی حضرت سلیمان، آزادی حضرت یوسف از زندان و به شهادت رسیدن حضرت امام حسین است که از آن به عنوان یک واقعه مهم و سرنوشت ساز در تاریخ اسلامی یاد می‌شود. کسی که رسول گرامی اسلام سروری ایشان و برادرش حضرت امام حسن در میان جوانان اهل بهشت را به امت بشارت داده است.

آخوند کر تاکید کرد: امام حسین و یارانش در بهترین و افضل ترین ماه از منظر خدای متعال و در مهمترین روز این ماه یعنی در عاشورا به شهادت رسیدند. در طول عمر اسلامی وقایعی از این دست مانند شهادت تعداد زیادی از اصحاب رسول الله در غزوه احد در تاریخ به ثبت رسیده اند، اما هیچ یک از آنها به اندازه واقعه عاشورا روی امت مسلمان تاثیر نگذاشته است.
این عالم اهل سنت تصریح کرد: واقعه عاشورا، جنگ میان بت پرست با مسلمان نبود، بلکه نبرد با کسانی بود که می خواستند آیین و سنت نبی مکرم اسلام را نادیده گرفته و قوانینی را به اجرا بگذارند که در آن حرف آخر را شمشیر می زد. به طور یقین اگر امام حسین این قاعده را پذیرفته و با آن کنار میامد، امروز جز نامی از اسلام در بلاد مسلمانان باقی نمی ماند.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن عنوان نمود: امام حسین و یارانش ترجیح دادند به جای تسلیم شدن در برابر حاکمیتی که با شمشیر و نیزه افکار مردم را کنترل می کرد، جایگاه رفیع شهادت را به جان خریده و گرچه ظاهرا در مقابل لشکر یزید راه به جایی نبردند، لیکن با رشادت در مقابل ظلم تا آخربن نفس بر آرمان های ارزشمند اسلامی صحه گذاشتند. چه بسا آنها اگر به جای روش جنگ در برابر زور، طریقه مدارا در پیش می گرفتند، تشخیص حق از باطل برای نسل کنونی و آیندگان دشوار می شد.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: ترسیم صحنه های دردناک واقعه کربلا ما را به این فکر وا می دارد که تقوبت ایمان چه نقش بسزایی در باور شخص مومن و مسلمان نسبت به روز معاد دارد، اگرچه بخوبی می‌دانیم که سرانجام همه مخلوقات روی زمین به مرگ و رفتن به سرای باقی ختم می شود، ولی میزان این باورها است که روی اعتقادات انسان ها اثر می گذارد. اعتقاد برخی ها به روز معاد ضعیف است و آنها آمال و آرزوهایشان را در دنیا جستجو می کنند. بعضی دیگر مرگ را بسیار دور می پندارند و برنامه هایشان برای آینده عمدتا در اهداف دنیوی خلاصه می شود.  

آخوند کر در پایان یادآور شد: در کنار دو گروه،  هستند انسان های مومن و پرهیزگاری که احوالات روز معاد ایمان و یقین کامل دارند. شخص مسلمان می داند که حلقه وصل شدن به فردای قیامت می تواند با مرگ با عزت در نتیجه  بندگی خدای متعال و یا شهادت به شیوه امام حسین رضی الله و یاران ایشان رقم بخورد. آنها برای رسیدن به لقا الله نیاز به نیمروز مجاهدت در برابر دنیاپرستان داشتند. لذا رنج مشقات نبرد جانانه در روز عاشورا را به جان خریدند و از لحظه شهادت که ارواح مطهرشان به سوی عرش پر کشید، تا به اکنون و تا قیام قیامت را در فلاحت و رستگاری خواهند گذارند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر