c_300_250_16777215_10_images_80088.jpg

 

ترکمن سسی: امام جمعه قازانقایه ، آزادگی ، دفاع از حق و اجتناب از باطل را درس های بزرگ عاشورا برشمرد و نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر را دستاوردهای قیام روز عاشورا عنوان کرد.

 


ناصر آخوند قزل در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، امام حسین رضی الله عنه را ماندگارترین چهره در میان اهل بیت پیامبر( ص) خواند و گفت: در تاریخ زندگی بشر معمولا از انسان های خوب به عنوان چهره های ماندگار در میان مردم و جوامع یاد می شود.
وی ادامه داد: اکنون از خلقت حضرت آدم علیه السلام هزاران سال گذشته است، اما وقتی داستان زندگی آن حضرت را مرور می کنیم به نظر می رسد قرابت و نزدیکی زیادی بین ما و ایشان وجود دارد و دلیل این قرابت آن است که خدای متعال آدم علیه السلام را اولوالعزم قرار داده و این نام هیچگاه در صفحه روزگار کم رنگ نخواهد شد.
این عالم اهل سنت افزود: بر اساس باورهای اسلامی قیام عاشورا و سرگذشتی که در آن روز بر اهل بیت نبی مکرم اسلام رقم خورد یکی از وقایع مهم تاریخ اسلام به شمار می رود. از نگاه اهل سنت و اهل تشییع سرور و سالار شهدای کربلا بدون شک یک چهره ارزشمند در دنیای اسلام می باشد.
آخوند قزل با بیان این مطلب که اهل‌سنت یزید را فردی خود شیفته و منفور می شناسند، یادآور شد: در نظام اسلامی قوانین برای جهاد مشخص هستند. راه و روش یزید، اداره حکومت به شیوه استکبار بود و اگر وی عدالت را محور قرار می داد، آن حضرت هرگز اقدام به قیام نمی کرد.
امام جمعه قازان قایه خاطر نشان کرد: لذا از واقعه عاشورا به عنوان نبرد حق بر علیه باطل یاد می شود. شکی وجود ندارد که جهان متمدن اسلامی امروز خود را مدیون آزادگی و رشادت های آن امام همام و یارانش می داند، چرا که اگر چنین نبردی اتفاق نمی افتاد شاید امروز امت از یزید الگو برداری کرده و سرنوشت جوامع اسلامی با پیروی از سیاست های غلط و منسوخ به مخاطره می افتاد.  
امام جمعه قازانقایه یکی از ماندگارترین ارزش های روز عاشورا را اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: آزادگی ، دفاع از حق و اجتناب از باطل درس هایی بود که امام حسین و یارانش به جهان اسلام صادر کردند. آنها از خویشتن و خانواده گذشتند تا حق پایدار مانده و از باطل ویرانه ای بیش باقی نماند.

آخوند قزل یادآور شد: یزید بیعت گرفتن از امام حسین را در دستور کار خود قرار داده بود و به ترتیبی که شده می خواست به این خواسته اش برسد. وی مردی خوشگذران و سست اعتقاد بود و برای اینکه کارهایش را عادی جلوه دهد نیاز به بیعت امام حسین داشت، زیرا همه مسلمانان حکومت چنین مردی را که به کاخ نشینی رو آورده بود، نامشروع می دانستند. سنت در زندگی یزید جایی نداشت. یزید برای رسیدن به امیالش ابتدا سعی می کرد اطرافیانش را تطمیع کند و اگر این راه موثر نمی افتاد با استفاده از ابزار زور و با زندانی کردن مخالفانش حکومت داری می کرد.

این عالم اهل سنت قیام عاشورا در میان اهل سنت استان گلستان را بسیار مورد احترام و پاسداشت توصیف کرد و عنوان نمود: در منطقه ترکمن صحرا اهل سنت ترکمن یکی از ماه های خود را در گرامیداشت قیام عاشورا به نام "عاشر" نام گذاری کرده اند. این بدان معناست که عاشورا از عزت و احترام بالای در این منطقه و همچنین در میان تراکمه جرگلان برخوردار می باشد. نام عاشر و یا عاشور برگرفته از نام عاشورا است. اهل سنت امام حسن رضی الله را مردی آزاد اندیش و جزو دلیرمردان تاریخ جنگ های صدر اسلام می شناسند.

آخوند قزل تصریح کرد: تعقل و تدبر در زندگی امام مسلمین وظیفه ای است که جوانان باید تحقیقات و مطالعاتشان را در خصوص آن افزایش بخشند. قیام عاشورا که در حساس ترین برهه تاریخ اتفاق افتاد، باعث شد تا سنت ها و آیین نبی مکرم اسلام زنده و پویا باقی بمانند.

امام جمعه قازانقایه خاطر نشان کرد: امروز برخی از منحرفین تلاش می کنند تا صدر اسلام را به گذشته ریط داده و با القائات واهی خود می خواهند اسلام جدید آمریکایی و انگلیسی را ترویج دهند، لیکن آنها قطعا شکست خورده و مطرود هستند. امروز نزدیک به هزار و پانصد سال از صدر اسلام می گذرد، لیکن زندگی ما بدون یاد کردن نام مبارک پیامبر گرامی امت و اهل بیت و صلوات به ارواح مطهر ایشان معنای واقعی ندارد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر