c_300_250_16777215_10_images_81041.jpg

 

ترکمن سسی - مدیر حوزه علمیه سراج الدین نیاز آباد هدف امام حسین (رض) در قیام عاشورا را برقراری عدالت در دنیا و خدمت به دین دانست.

 

خدر آخوند محرابی در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، ماه محرم را دارای ارزش و احترام در میان پیروان تمام ادیان دانست و افزود: عاشورا پیش از اسلام و در زمان بنی اسرائیل یادآور هلاکت فرعون و رهایی پیروان حضرت موسی (ع) از رنج و اسارت طی دوره طولانی پادشاهی فرعون در مصر بود به همین خاطر شصت و یک سال قبل از واقعه دشت کربلا، نبی مکرم صلی الله علیه واله وسلم در عاشورا به شکرانه این پیروزی روزه می گرفت.


آخوند محرابی توصیه نبی مکرم اسلام مبنی بر روزه داری در تاسوعا و عاشورا را مصداق امر به معروف دانست و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر رسالتی بسیار مهم و جریان‌ساز است که می تواند بر حسب موضوعات، نهضتی را در بدنه تاریخ به حرکت در آورد‌. نهضت امام حسین (رض) در واقعه عاشورا این بود که ایشان همه وجود مبارک خویش، پاره های تنش و یارانش را به دست سرنوشت سپرد تا آنکه شهید شده و به لقاء الله پیوستند. همه ما اعتقاد و ايمان داريم كه قيام امام حسين(رض) براي عدالت و قسط و برقراري دين اسلام و خدمت به مردم بود.


وی خاطر نشان کرد: از این رو اهل سنت از ادوار پیشین محرم و صفر را به عنوان ماه های دارای احترام یاد کرده و چنین مرسوم است که تا پایان ماه صفر از وصلت با یکدیگر اجتناب می ورزند.  محبت اهل بیت جزو مشترکات مسلمانان است و جزئی از ایمان امت اسلامی به حساب می آید.


 امام جمعه روستای نیازآباد منکرات جوامع در زمان های مختلف را به بسته به جایگاه افراد، متفاوت توصیف کرد و یادآور شد: فرعون پادشاه زمان خود بود، اما ادعای خدایی می کرد. پس از نبی مکرم اسلام ، افرادی مانند مسیلمیه کذاب به دروغ خود را پیامبر خواندند و یزید که فردی نالایق برای خلافت بود از حدود خود تجاوز نموده و دستانش را به خون بهترین بندگان خدا آلوده کرد تا عمرش در همان جوانی به پایان رسیده و از هست به نیست تبدیل شود. امام حسين (رض) براي كشورگشايي و حكومتداری قيام نكرد و هرگز اين خيال را نيز نداشت. ليكن می خواست در دنيا عدالت و انصاف برقرار باشد‌.


آخوند محرابی پیروز حقیقی نبرد دشت کربلا را امام حسین (رض) و یارانش دانست و تصریح ورزید: آن حضرت راه سعادت و رستگار شدن را انتخاب کرد، زیرا  همزمان نمی توان هم دنیاپرست شد و هم بندگی خدای متعال را بر جای آورد. منیت از مشتقات غرور است که بر نفس انسان دنیاپرست غلبه می کند. بسیار شایسته است در این ایام معنوی یکتاپرستی را دوباره تمرین کنیم و همچنان که به خاطر عزت محرم و شهادت امام حسین ( رض) اختلافات را به حداقل رسانده و هر نوع مخاصمه را حرام شماریم، افعال و عادات بد را نیز از زندگی خود خارج کنیم. مسلما در جایی که منکرات نباشد با معروفات می توان وحدت واقعی را به فعل در آورد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر