c_300_250_16777215_10_images_84030.jpg

 


 سیمین شهر : ترکمن سسی - سخنران مراسم فارغ التحصیلی طلاب حوزه علمیه نور بناور، عامل به عمل شدن علما را ارزشمند توصیف کرد.

 



به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، الحاج گلدی آخوند کمالی در مراسم فارغ التحصیلی جمعی از طلاب حوزه علمیه نور بناور در "سیمین شهر" انبیا الهی را معصوم از هر نوع خطا و اشتباه خواند و گفت: در قرآن کریم از اهل علم بعنوان انسان های پاک و شرافتمند نام برده شده است. اهل علم کسانی می باشند که در روز قیامت به وحدانیت خدای متعال شهادت خواهند داد و این وعده باریتعالی است که در خصوص دانش آموختگان علوم دینی می دهد. برای یک طالب علم افتخار بسیار بزرگی است که پس از سال ها تلاش و مجاهدت و یادگیری مفاهیم قرآن کریم با موفقیت فارغ التحصیل شده و به منظور انجام رسالت مهمتری در جامعه وارد می شود.

وی ادامه داد: خدای متعال فاکتورها و مشخصات یک عالم دینی منحصر بفرد را تعریف کرده است. باید در خود دقت کرده و ببینیم که آیا آن مشخصات در رفتارها و سکنات فردی و یا اجتماعی ما دیده می شود، یا خیر. قرآن کریم بیان می دارد، در میان مخلوقات روی زمین تنها علمای با تقوا هستند که به طور کامل از خالق یکتا خوف و ترس دارند.

 آخوند کمالی با بیان این مطلب که باریتعالی نظر اجلالش را جز به علما نمی دارد، اظهار داشت: این توصیف البته شامل حال علمایی است که در جامعه عامل به عمل می باشند. برای عامل به عمل شدن فرد ابتدا باید به مفهوم حقیقی ترس از خالق رسیده و آنرا در وجود خود لمس کرده باشد. ترس پرورش دهنده خضوع و خشوع در انسان است و بنده خاضع به محض آنکه متوجه اشتباهش شود رو به توبه آورده و دیگر آن عمل را توجیه و یا تکرار نمی کند. توجیه عمل در جامعه تبدیل به یک فرهنگ شده است، اگر اشتباهی از ما سر می زند سعی در توجیه کردن آن نبوده و دیگران را مقصر ندانیم.

مدیر حوزه علمیه "امانلی" از توابع منطقه جرگلان در استان خراسان شمالی عنوان نمود: باریتعالی علمای یهود را از طبقه پست جامعه شمرده است، زیرا آنها با آنکه مفاهیم تورات را می دانستند، اما در عمل به دستورات آن کوتاهی می کردند. امروز ترک اعمال جوامع اسلامی ما را نیز تهدید می کند. یک طلبه سال ها درس می خواند تا به درجه فارغ التحصیلی برسد، پس باید مواظب باشیم تا مثال قرآن کریم و توبیخ الهی در مورد علمای یهود و نصارا متوجه امت اسلام نشود. قرآن همچنین خطاب به مسلمین سفارش می کند که در هنگام قرائت خطبه جمعه از آن روگردان نشده و مسجد جامع را به قصد انجام کار ترک نگویند.

آخوند کمالی تاکید کرد: متاسفانه بعضا مشاهده می شود که افرادی از میان جمع در هنگام قرائت خطبه به نجوا و صحبت با یکدیگر مشغول می شوند که این یک گناه بزرگ به حساب می آید. شاید برخی صحبت در هنگام خطبه را امری عادی بپندارند که این برداشت اشتباه است. زمانی که خطبه خوانده می شود همه نمازگزاران موظف هستند تا به بیانات خطبه گوش فرا دهند. مومنین از منظر دین اسلام برادران یکدیگر خطاب می شوند و وظیفه مسلمان است که در صورت مشاهده اختلاف در جهت اصلاح میان طرفین تلاش کند. اسلام کینه و کدورت میان دو برادر مسلمان را نمی پذیرد، زیرا کینه و اختلاف افکنی وحدت امت را دچار بحران و آسیب می کند. برای دستیابی به وحدت واقعی باید زیر پرچم توحید قرار گرفته و با همزبانی و اتحاد آینده روشنی را برای تعالیم دینی فرزندان خود مهیا سازیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر