c_300_250_16777215_10_images_87071.jpg

 


ترکمن سسی – متین نیازی فعال اجتماعی و یادداشت نویس ترکمن در جدیدترین یادداشت خود خطاب به استاندار گلستان از ضرورت تحقق وعده ها و توجه به شایستگان ترکمن در مناصب مدیریتی گلستان نوشته است.

 


این یادداشت نویس گنبدی در مطلبی با عنوان " جایگاه شایستگان ترکمن در هندسه قدرت گلستان " نوشته است:
وَ الَّذِینَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ.(مؤمنان آنها هستند که امانت ها و عهد خود را مراعات‌ می کنند)
یادداشتی خطاب به استاندار معزز جناب آقای علی محمد زنگانه
بعد از گذشت چندین ماه از انتخابات ریاست جمهوری و روی کارآمدن دولت آقای رئیسی که با وجود موج تحریم انتخابات از سوی بسیاری از گروه های داخل و خارج از کشور، جامعه متکثر قومی و مذهبی کشور و به ویژه قوم ترکمن بدون توجه به این فضاسازی ها در انتخابات حضور حداکثری داشت.
حال با گذشت چند ماه از مراسم تنفیذ آقای رئیسی و استقرار کامل دولت موعد تحقق وعده ها فرا رسیده و جامعه قومی و مذهبی ایران منتظر چیدن میوه شیرین مشارکت حداکثری خود است.
تمرکز بیش از حد و بدون آگاهی و با تعصب از انتصاب قومیتی همان قدر آسیب آفرین است که به مطالبه انتصاب شایستگان جامه عمل پوشانیده نشود.اعتماد بزرگترین سرمایه ایست که می بایست برای تداوم آن از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد.
 با این وجود انتشار توئیت استاندار محترم گلستان در  پنجم آذر ۱۴۰۰ با  عنوان "همه نخبگان و کسانی که راهبری گروه ها و جریان ها و اقوام و مذاهب را به عهده دارند را دعوت به همگرایی میکنم" موجی از امید را در دل مردم ایجاد که دولت جدید
در صدد تحقق وعده هاست.
اما با وجود تعیین تکلیف بسیاری از مناصب دولتی شاهد عدم توجه به مطالبات مردم ترکمن در انتصاب شایستگان این قوم فرهیخته مناصب مدیریتی در سطح استان هستیم.
لذا توصیه مشوقانه خود به استاندار محترم و بومی استان آن است که فراتر از نگاه های  سیاسی در پاسخ به حضور حداکثری قوم ترکمن نگاه ویژه ای به صیانت از اعتماد شهروندان ترکمن داشته باشد.
متین نیازی
فعال اجتماعی
پژوهشگر مسائل حقوقی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر