c_300_250_16777215_10_images_P9200102.JPG

تركمن سسي – هرچه به روز عيد قربان نزديك تر مي شويم ، تكاپوي مردم براي آمادگي روز عيد بيشتر مي شود و در اين ميان به ويژه در شهر هاي تركمن نشين بازارهاي تقاضا و خريد گوسفند قرباني داغ است.


از آنجائيكه در تركمن صحرا بسياري از خانواده ها براي قرباني گوسفند انتخاب مي كنند ، هر ساله در روزهاي نزديك به عید قربان تقاضا براي خريد گوسفند قرباني به شدت بالا مي رود و قيمت گوسفند قرباني موضوع صحبت خيلي از شهروندان است.
معمولا قيمت دام در شرق و غرب استان با توجه به ميزان عرضه آن از طرف دامداران كمي تفاوت دارد با اين وجود در حال حاضر كه سه چهار روز تا جمعه روز عيد قربان باقي مانده قيمت گوسفند بين 17 تا 18 هزار تومان نوسان دارد.اين در حالي است كه قیمت گوسفند قرباني سال پيش عليرغم وجود تقاضاي بالا در همين زمان حدود ۱۲ هزار بود.
اين افزايش 6 هزار توماني قيمت گوسفند قرباني نسبت به سال گذشته به نظر مي رسد علاوه بر افزايش تقاضاي خريد بيشتر به علت كمبود دام در بازار باشد به ويژه اينكه امسال در استان ما خشكسالي و گراني علوفه دام را شاهد بوديم.
بايرام محمد يكي از دلالان مال بازار گنبدكاووس به خبرنگار ما گفت: دامداران محلي گوسفندهاي خود را بيشتر در روزهاي منتهي به روز عيد قربان وارد بازار مي كنند و با توجه به وضعیت بازار در شهرهاي تركمن نشين پیش بینی می شود قیمت گوسفند قرباني در روز عید قربان بیش ازاین افزایش نیابد.
توسلي يكي از شهروندان آق قلايي هم در گفتگو با خبرنگار ما ضرورت نظارت مسئولین برای تنظیم بازار است را يادآور شد و اظهار كرد: خانواده ها با وجود مشكلات مالي شان هر طور شده سعي مي كنند براي روز عيد قربان حد اقل يك گوسفند قرباني خريد بكنند ولي بهرحال گوسفند قرباني ارزان نيست و جا دارد مسئولين امر با تدبيرهاي خود در طول سال به فكر تنظيم بازار روزهاي قبل  عيد قربان باشند.
دكتر مهران شكيبايي از مديران سازمان نظام دامپزشكي استان نيز در گفتگو با خبرنگار ما خاطر نشان كرد: اخيرا تعداد 800 گوسفند زنده از كشورهاي همسايه وارد استان شده است.اساسا قيمت گوسفند قرباني به خصوص در چند روز نزديك عيد قربان دست بازار است. بخش دولتي هم گرچه مستقيما به قيمت هاي بازار دام ورود پيدا نمي كند ، ليكن جهت تنظيم بازار دام در طول سال ، يا در برهه هاي زماني خاص مثل عيد قربان ، برنامه هايي دارد و تاثيراتي هم داشته اند ولي متاسفانه اجراي برخي برنامه هاي نادرست در زمينه سياست هاي واردات و صادرات دام در سالهاي پيشين و مديريت ناصحيح باعث شده تا مردم در اين زمينه متضرر شوند.
سخاوي يكي ديگر از شهروندان بخش داشلي برون نيز به خبرنگار ما گفت : قيمت گوسفند قرباني امسال اندكي گران است ولي خانواده هاي تركمن تلاش مي كنند شادي عيدشان تحت تاثير اين موضوع قرار نگيرد و دامداران نيز با همه مشكلاتي كه در كار خودشان دارند چشم اميد به بازار داغ عيد قربان دارند تا رزق حلال كسب كنند.
بهرحال چند روزي تا عيد بزرگ قربان باقي نمانده است و مكان هاي داير شده براي عرضه گوسفند قرباني روز به روز رونق بيشتري دارد.

دیدگاه‌ها  

+2 #1 آچيك 1396-06-07 23:07
بازار ونقش آن را نمي توان كتمان كرد . اما مانده ام اين چه بازاريست كه دررمضان واعياداسلامي انصاف رنگ مي بازد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر