c_300_250_16777215_10_images_67115.jpg

ترکمن سسی- در پی انتشار مطلبی در تحلیل عملکرد اعضای شورای فعلی شهر کلاله در کانال اخبار کلاله ، عبدالحکیم میرزایی پور فعال کلاله ای نظر و تحلیلی در این ارتباط جهت انتشار به این پایگاه خبری ارسال کرده که به همراه مطلب منتشر شده در کانال یاد شده در راستای اطلاع رسانی منتشر می گردد.

مطالب ارسالی فعال کلاله ای عبدالحکیم میرزایی پور :

موارد ذکر شده در مطلب مذکور از نگاه خواننده مطلع و آگاه به امور،دارای شبهات و نقاط کور بسیاریست و نتیجه ی که میتوان از این مقایسه استخراج کرد نگاه متعصبانه و به دور از واقع گرایی،عدم آگاهی کافی،باریک بینی و مهمتر از همه بر جسته کردن آنچه نگارنده انتظار داشته،بوده است
متعاقبا با ارئه توضیحات نسبت به شفاف سازی و سو نیت نگارنده می پردازیم
۱_بدوا به مقایسه اقوام در تصدی شورای شهر و ماندن انتظارات مردمی در پستوهای انتخاباتی پرداخته شده است،سوالی که مطرح میشود اینست که چرا نویسنده علاقه به مقابله اقوام دارند؟به هر حال بهتر است بپذیریم هر شخص یا گروهی که اکثریت آرا را کسب کند بر کرسی جلوس خواهد کرد در دوره پیشین افرادی از اقوام سیستانی و فارس حائز اکثریت آرا شده و ترکیب شورای شهر را چیدند و در دوره اخیر افرادی از قوم ترکمن و این مهم در رقابت سالم انتخاباتی تحت نظارت شورای محترم نگهبان به وقوع پیوست
در ثانی انتظارات مانده در پستوهای انتخاباتی چه مسائلی بوده است؟
مردم چه انتظاراتی داشته اند؟
اهم این خواسته های مردمی چیست؟
ایا انچنان که تا پایان این مطلب میخوانیم صرفا مسائل عمرانی و پیمانی شهرداری خواسته مردم در انتخابات بوده که رنگ تحقق به خود ندیده است؟

۲_در قسمت دوم اجرای امور توسط سکانداران و منتخبین به چالش کشیده و در توضیح بیشتر به بیانات عضو دوره قبل شورای شهر استناد شده است که از عدم توان ایستادگی و اعمال قدرت بر...(مشخص نشده نقطه چین چه بخشی از شهرداری است)شهرداری را به دلیل خلا رشته مرتبط در بین کارکنان شهرداری سخن به میان آمده است.شایان ذکر است دوره قبل شورای شهر توسط برادران سیستانی مدیریت گردید از طرفی قریب به اتفاق کارکنان شهرداری در بخش های فنی توسط دوستان سیستانی اداره می شوند.وصف وجود ایراد در خلا تخصصی بیشتر به یک بهانه شباهت دارد در ضمن بایست اضافه کرد که آقای شورای سابق اگر توان مقابله نداشتند چرا در دوره قبل خود آشکارا به افشای عدم وجود تخصص مرتبط اقدام نکرده اند،اگر حق،رای مردم و شهروندان بود چرا در دوره پیشین حق،رای مردم نبود؟
۳_در بخش بعدی اشاره به تغییر مدیران و مسئولین در پی تغییر شورا و شهردار شده.
باید پرسید نویسنده خواهان تغییرات کابینه ای هستن یا دنبال پروژه و پیمان
چرا باید در مقابل تغییرات کادر مدیریتی دستگاههای اجرایی مواضع مخالف اتخاذ کرد ولی در شهرداری به طور معمول تغییرات اعمال کنیم؟
در ثانی مگر در سنوات و دوره های گذشته تغییرات مدیریتی و پستی در شهرداری داشته ایم که این دوره انجام نشده و از کلمه معمولا استفاده می شود؟
در ادامه به اتخاذ تصمیمات در لابی های پشت پرده اشاره شده باید عنوان شود در صورت اطلاع از وقوع چنین فعلی چرا به افشای وجود چنین رانتی اقدام نمی نمایند؟
ناگزیر یا ایام بگم بگم های معرف ۸۸ می افتیم
طرح چنین مسائلی صرفا نیازمند انتشار اسناد و مدارک مرتبط است نه بگم بگم و ذکر صوری مسائل
در بخش انتهایی مطلب انچه پیداست صرفا بر امور عمرانی تمرکز شده گواینکه کل دغدغه نگارنده از نگارش متن فقط عدم توان در اخذ پروژه های عمرانی بوده است به صورتی که وقتی ابتدای مطلب به انتهای آن متصل میشویم آنچه استباط میشود باعث این سوال خواهد بود که آیا واقعا تمام و کمال انتظارات مردمی در پستوی شور انتخاباتی فقط شفافیت مناقصات و مزایده های عمرانی بوده است؟
بایستی یاداور شد با توجه به اینکه اعضای شورای جدید از شهریور ۹۶ کرسی های خود را از شورای قبل تحویل گرفته اند و هنوز دوره خدمت ایشان به سال نرسیده است و در خواست ارائه گزارش عملکرد سالانه بیشتر به طنز شبیه است
به هر صورت با گذشت ایامی چند از نگارش و انتشار این متن،انتظار میرود نویسنده آنچنان که مدعی شده اند نسبت به انتشار و مدارک و اسناد دال بر اتخاذ تصمیمات در لابی های پشت پرده اقدام نمایند / عبدالحکیم میرزایی پور




مطلب منتشر شده در کانال اخبار کلاله


«وامرهم‌شورا‌بینهم»

 یکسال از انتخابات شورای شهر با ۱۰۰ نامزد انتخاباتی در کلاله گذشت ؛

 انتخاباتی که همه طوایف به نحوی ایفای نقش کردند . انتخاباتی که برخلاف دوره قبل که مدیریت ارشد شهری به دست اقوام سیستانی بود این دوره سکان به دست اهالی تراکمه شهر افتاد و انتظارات مردمی همچنان در پستوهای شور انتخاباتی ماند .

اما سوال اینجاست: آیا این منتخبین هستند که سکان اجرا را برعهده دارند یا حلقه مفقوده ای در پشت صحنه ؟

عضو دوره قبل شورای شهر و مسئول یکی از کمیسیون های شهری در پاسخ به موج انتقادات شهری گفت: ما بعنوان عضو، توانایی ایستادگی و اعمال قدرت بر (........) شهرداری را بدلیل خلاء رشته مرتبط در بین کارکنان این نهاد نداریم و اعمال نظر فقط بصورت مشورتیست.(این توجیه قابل دفاع یا قانع کننده ست؟)

چیزی که در این میان کاملا هویداست عدم امکان تغییر در مسئولیت قسمت های این نهاد درآمدزاست.
معمولاً با تغییرات شورا و شهردار برخی مدیریت ها تغییر میکنند ولی بعد از انتخابات ۹۶ هم نتوانست سیکل اداری شهرداری کلاله را دچار تغییر در هیچ رده از معاونت تا مسئولیت مالی ، عمرانی ، فضای سبز ، امور عمومی و... کند ؛ که با مقایسه وضعیت حال حاضر امور شهری کلاله با سایر شهرها کاملا هویداست که تصمیمات، بدور از چشم شهروندان و در لابی های پشت پرده گرفته می‌شود.

با توجه به مردمی و شورایی بودن این نهاد نیاز به ورود کنشگران و فعالین سیاسی ، اجتماعی و خصوصاً رسانه ها احساس می شود تا با ایراد نقدهای چالشی این مهم را به خواست عمومی تبدیل کنند که متاسفانه نگاه های قومی و عشیره ای تاکنون این ظرفیت را به منصه ظهور نرسانده است که جای بسی تعجب و تأسف دارد .

 چگونه می شود که مناقصاتی اعلام می شود ولی هر شخص حقیقی یا حقوقی می خواهد وارد شود همان لحظه اول به بن بست می رسد ؟
 مگر می شود شهر کلاله با پتانسیل های خاص خودش توجه هیچ شرکتی را به خود جلب نکند ؟ و باز هم تکرار همیشگی دورزدن قانون «ترک تشریفات»
 و به احتمال زیاد اینبار هم همان افراد ولی با چهره ای دیگر بر این مناقصات چنبره خواهند زد .
 چنانچه همیشه مدیران شهرداری می توانند خلاف این را ثابت کنند اسم شرکت و اشخاص برنده مناقصات شهرداری در چند سال اخیر را به اطلاع عموم برسانند .
اخیرا اسنادی از فساد مالی توسط یکی از پیمانکاران شهرداری منتشر شده که درصورت نیاز منتشر خواهد شد.
 
و اما مطالبات :
اعلام زمان و اسامی برندگان مناقصات
اعلام شرایط مناقصات
اعلام عملکرد یکساله شورا و شهرداری

@kalalehp | اخبار کلاله

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر