c_300_250_16777215_10_images_67130.JPG

ترکمن سسی- گروهی از فرهیختگان و علمای اهل سنت منطقه گلستان که برای شرکت در مراسم افطاری شنبه شب رئیس جمهور به تهران رفته بودند با حاج آقا یونسی مشاور امور اقوام دکتر روحانی نیز دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، در این دیدار صمیمانه نمایندگانی از اقوام دیگر مناطق کشور نیز حضور داشتند ، تعدادی از چهره های فعال فرهنگی و اجتماعی منطقه ترکمن صحرا به نیابت محورهای مطالبات مردمی منطقه را به حاج آقا یونسی مشاور امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی رئیس جمهور بیان کردند و خواستار پیگیری و اقدام مسئولین ذیربط شدند.
دکتر ارازمحمد سارلی استاد دانشگاه و فعال فرهنگی و اجتماعی ترکمن در دیدار با یونسی با اشاره به اینکه همگرایی مثال زدنی در منطقه ترکمن صحرا و شهرهای ترکمن نشین پتانسیلی برای تقویت نظام است خاطر نشان کرد: مردم منطقه ترکمن صحرا با اعتقاد به اصل تقریب و همگرایی اقوام و مذاهب و در چارچوب تقویت نظام مطالبات خود را از مجاری قانونی و عموما از طریق نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی پیگیری می کنند و انتظار دارند تا مسئولین در رفع مشکلات و مسائل عمومی مردم منطقه جدی عمل بکنند. 
دکتر سارلی با اشاره به اینکه نگاه های خوبی در زمینه انتصاب مدیران شایسته بومی از جمله انتصاب 4 فرماندار ترکمن در شهرهای ترکمن نشین بود تصریح کرد: یکی از مطالبات عمومی مردم اهل سنت منطقه استفاده از ظرفیت های نخبگان و چهره های توانمند منطقه در مناصب مدیریتی مناسب است به طوری که این موضوع فتح بابی باشد برای اجرای این مهم و اجرا و تحقق این مطالبه در منطقه ترکمن صحرا و شهرهای ترکمن نشین مرسوم گردد.
این استاد دانشگاه با یادآوری اینکه خوشبختانه تدریس زبان ترکمنی در دانشگاه های پیام نور استان انجام می شود اظهار کرد: پایه آموزش در مدارس است و از خواسته های مردمی منطقه آموزش زبان مادری ترکمنی در مدارس است تا نتایج آن ملموس تر باشد.
دکتر سارلی با بیان اینکه پوشش سنتی و اصیل ترکمنی خود حجاب کامل اسلامی است گفت: مهیا شدن شرایط پوشیدن لباس محلی و سنتی در مدارس از دیگر خواسته های مردمی است برای تقویت و غنای فرهنگ بومی موثر است.
وی در پایان با مثبت ارزیابی کردن ارتباطات گذشته دفتر مشاوری به ویژه حضور حاج آقا یونسی در منطقه ، استمرار جلسات مشابه و ارتباطات دوسویه برای نتیجه بخش بودن این نشست ها را مهم عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ،بسیاری از تحلیل گران و فعالان سیاسی اجتماعی منطقه با نگاه های متفاوتی به این گونه نشست ها   چشم دوخته اند و اینکه انتظارات اقوام و اقلیت‌های دینی در دولت تدبیر و امید آیا برآورده خواهد شد یا نه تحلیل های متفاوتی دارند ولی در کنار تمامی تردیدها در هر صورت اصل برقراری ارتباط فعالان منطقه با مرکز نشین ها و بیان مشکلات مردمی منطقه ضرورتی انکار ناپذیر است.
خبرنگار ترکمن سسی: عاشور بردی اتک پور اعزامی به تهران

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر