c_300_250_16777215_10_images_1_69349.jpg

ترکمن سسی- ویژگی بارز هشت سال دوران دفاع مقدس حضور هماهنگ همه اقشار مردمی و مشارکت همه اقوام و مذاهب برای دفاع از ارزش های دینی و سرزمینی بود که نتیجه آن به فضل الهی کسب عزت و سربلندی برای میهن اسلامی شد.


با آغاز جنگ تحمیلی و بسیج عمومی برای مقابله با دشمن متجاوز، ترکمن ها نیز به عنوان یکی از اقوام ایرانی که همواره در عرصه های مختلف حضور تاثیر گذاری داشته اند همگام با سایر اقوام و اقشار مردمی با با خلوص نیت و انسجام و وحدت کلمه با تمام سرمایه‌های مادی و معنوی خود وارد میدان شدند تا دین خود را به نظام و انقلاب ادا نمایند.
ترکمن ها از جای جای شهرهای ترکمن نشین و از همه قشرهای اجتماعی و صنفی با احساس مسولیت ملی به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند و صحنه های ماندگاری از ایثار ، رشادت و از جان گذشتگی خود در دفاع از میهن اسلامی را به نمایش گذاشتند که نه تنها در کتاب ها و محافل در خاطرات رزمندگان بازگو شده بلکه در آثار هنرمندان و شاعران ترکمن نیز بخش هایی از این فداکاری ها آمده است.
از افتخارات ماندگار و نشانه ی انسجام و همدلی ترکمن ها با عموم ملت بزرگ ایران و احساس مسئولیت سنگین برای دفاع از ارزش های ملی در دوران هشت ساله دفاع مقدس، حدود 600 شهید گلگون کفن و صدها جانباز ایثارگر و آزاده سرفراز و تعدادی مفقود جاوید الاثر است که در دفاع از وطن و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مخلصانه از هرگونه فداکاری دریغ نکردند.

مردم قوم ترکمن غم ها و شادی های جنگ تحمیلی را با عموم مردم ایران سهیم و شریک بودند و علاوه بر حضور در خط مقدم جبهه های عملیاتی در پشت جبهه اقشار مختلف مردم ترکمن با اخلاص تمام حمایت و همراهی و پشتیبانی کردند به طوری که یکی از صحنه های بسیار خاطره انگیر دوران دفاع مقدس در منطقه ترکمن صحرا، سالروز آزادی خرمشهر بود که مردم شهر گنبدکاووس ترکمن و فارس،  پس از شنیدن خبر آزادی خرمشهر ، پیر و جوان زن و مرد و همه در خیابان اصلی شهر گردهم آمدند و با پخش نقل و شیرینی به هم تبریک می گفتند و شهر شور و حال دیگری داشت.
اکنون هر ساله هفته دفاع مقدس یادآور آن همه ایثارگری ها و از جان گذشتگی های همه کسانی است که با محوریت شهادت طلبی و وحدت همه اقشار مردمی برای سربلندی و عزت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس  تلاش کردند و اکنون این میراث گرانقدر به جوانان نسل امروزی منتقل شود تا برای مقابله با توطئه های دشمنان این مرزو بوم در آینده به کار آید.
بازگویی رشادت های رزمندگان در آن دوران برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و استقامت بسیار مهم است تا نسل جوان ما قدر این ارزش ها را بدانند و برای حفظ اقتدار و عزت ایران اسلامی از آن بهره ببرند.
تجربه ارزشمند 8 سال دوران دفاع مقدس و حضور و مشارکت همه اقوام و‌ آیین‌های مختلف ایران در آن آزمون بزرگ ، درس بزرگی است که نسل امروزی می تواند از آن الگو پذیری داشته باشد تا در تمامی عرصه های امروزی برای مقابله با توطئه های احتمالی دشمنان این مرزو بوم و برای سربلندی ایران اسلامی به خوبی آن را دریابند.

یادداشت : نورمحمد دانشمند -مدیر پایگاه خبری

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر