c_300_250_16777215_10_images_1_69596.jpg

ترکمن سسی- در اولین روز ماه ربیع الاول مردم منطقه ترکمن صحرا شاهد برگزاری مراسم ازدواج 8 زوج ترکمن با مشارکت خیر ترکمن بودند که حاوی نکات ارزشمندی بود.


کمک به همنوع از باورهای دینی و اسلامی مردم منطقه نشات می گیرد و این برنامه نیز به همت و مشارکت خیر ترکمن انجام شده بود و در اولین روزهای ماه ربیع الاول نوید شروع خوبی یرای جشن های عروسی در منطقه ترکمن صحرا بود.
در شرایط کنونی که به دلایل اقتصادی به عنوان یکی از دلایل برخی از خانواده ها در برگزاری مراسم ازدواج جوانان خود مشکلات عدیده ای دارند فراهم کردن زمینه های ازدواج جوانان و برگزاری این مراسم ارزش های زیادی داشت.
از دیگر نکات برجسته این مراسم برگزاری سنتی ان بود همراه با تقویت فرهنگ بومی و محلی و رسوم قدیمی از جمله برگزاری مسابقه اسبدوانی ، برگزاری کشتی سنتی گورش و اجرای موسیقی سنتی ترکمنی
برگزاری این گونه مراسم ها در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان می تواند موثر باشد به گونه ای که هم الگو سازی مناسبی برای هرچه آسانتر برگزار شدن مراسم ها باشد و هم اینکه الگویی باشد برای مشارکت سایر خیرین منطقه برای ورود به موضوع ازدواج جوانان که می تواند نهضتی در منطقه ایجاد بکند با ترویج ازدواج جوانان با کمک خیرین که الحمدلله تعداد خیرین ما در منطقه کم نیستند.
از نکات دیگر این مراسم آنست که با توجه به جمعی بودن مراسم ازدواج از هزینه ای اضافی جلوگیری می شود و از لحاظ اقتصادی با صرفه تر خواهد بود.
امیدواریم این برنامه ارزشمند آغازی باشد تا همه خیران منطقه به این موضوع ورود پیدا بکنند و برگزاری مراسم ازدواج گروهی با مشارکت خیران را فرهنگ سازی بکنیم تا آثار ارزشمند آن را در آینده شاهد باشیم.

یادداشت مدیر

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر