c_300_250_16777215_10_images_70631.jpg

ترکمن سسی – یادداشت :  طی ماه های پیشین ، شورای هماهنگی انجمن ها و جمعیت های فرهنگی و هنری ترکمن صحرا با هدف توان افزایی و ایجاد هماهنگی بین نهادهای فرهنگی ترکمن و نهادهای دولتی استان در خصوص مسایل کلان فرهنگی تشکیل شد.


در منطقه ترکمن صحرا کانون های فرهنگی  از شهر گمیشان و بندرترکمن در غربی ترین نقطه استان تا شهر کلاله در شرقی ترین انجمن ها و جمعیت های فرهنگی و هنری فعالی داریم که با عشق و علاقه باطنی در راستای معرفی و تقویت فرهنگ و ادب بومی و قوم ترکمن و نیز شناسایی استعدادهای فرهنگی و ادبی منطقه در حال فعالیت هستند.
اکنون با تشکیل این شورای هماهنگی با عضویت فعالانی از شرق تا غرب استان و مضاعف شدن توان این فعالان فرهنگی، می توان انتظار داشت در همه ابعاد کار فرهنگی از جمله در برگزاری برنامه های فرهنگی در منطقه شاهد انسجام وهماهنگی بیشتر و تحولات مثبتی باشیم.
به یاد داریم در سال های پیشین در تعیین زمان برگزاری مراسم مختومقلی شاهد ناهماهنگی هایی بودیم که بعضا موجب دو دستگی در بین اقشار فرهنگی می شد ولی امسال برای اولین بار حدود دو ماه قبل از برگزاری مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی ، زمان برگزاری این مراسم تعیین و قطعی شده و این یکی از آثار مثبت تشکیل شورای هماهنگی انجمن ها و جمعیت های فرهنگی و هنری ترکمن صحراست.
طبیعی است این بخشی از ظرفیت این شورای هماهنگی باشد و می توان با همفکری و بهره گیری از نظرات و پیشنهادهای همه دلسوزان حتی بیرون از مجموعه شورای هماهنگی در حوزه فرهنگ و ادب منطقه ، با خلاقیت و نوآوری فعالیت ها و برنامه های بهتر و متنوع تری اجرا کرد.
به عنوان نمونه می توان بانک اطلاعاتی از همه مفاخر فرهنگی و ادبی ادوار ترکمن تهیه کرد و به فراخور زمان و مناسبت های خاص ، آیین های بزرگداشت آن بزرگواران را نیز در مناطق مختلف ترکمن صحرا برگزار کرد.
قطعا انجام این مهم ضمن فرهنگ سازی به نسل جوان برای ارج نهادن به مفاخر فرهنگی و ادبی، تقویت واعتلای فرهنگ بومی ، زمینه ای برای رونق در حوزه گردشگری فرهنگی در منطقه ترکمن صحرا بوده و علاوه بر بعد معنوی در بعد دنیوی نیز نتایج ملموسی برای مردم منطقه داشته باشد.

یادداشت مدیر پایگاه خبری : نورمحمد دانشمند

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر