c_300_250_16777215_10_images_73020.JPG

ترکمن سسی - نایب رئیس موسسه خیریه ترکمن آرکا گفت: ما در موسسه خیریه ترکمن آرکا به دنبال ایجاد شغل در عرصه صنایع دستی برای ضعیف ترین اقشار جامعه هستیم و انتظار داریم دامداران منطقه در فراهم نمودن پشم به عنوان ماده اولیه مهم این فعالیت با ما همکاری بکنند.


قربان محمد شاه‌نظری نایب رئیس موسسه خیریه ترکمن آرکا صبح سه شنبه در حاشیه نمایشگاه فرش و تابلو فرش دستباف گلستان در گفتگو با پایگاه خبری ترکمن سسی ادامه داد: یکی از مواد اولیه حوزه فعالیت ما در صنایع دستی پشم است و انتظار داریم دامداران منطقه با ما همکاری بکنند و بجای دور ریختن پشم آن را در اختیار ما قرار دهند تا برای تعداد بیشتری از خانواده‌ها بتوانیم ایجاد شغل بکنیم.
وی تصریح کرد: تولیدات ما در رسته پارچه ، گلیم ، نمد و فرش است و کارگاه های متمرکز و خوشه ای متعددی در منطقه از جمله در کومیش تپه ، قلاجیق کوچک ، محله قارقی سیمین شهر ، دهنه و خوجه یپاقی کلاله داریم و صفر تا صد مراحل کار را با فعالیت اقشار ضعیف جامعه انجام می دهیم. در واقع هدف ما کمک به کسانی است که توانایی جسمی انجام کار و هنر کار در صنایع دستی را دارند اما به دلایلی با وجود مشکلات مالی قادر به راه اندازی کسب و کار خود نیستند و نیاز به حمایت در زمینه ایجاد شغل دارند. به عبارت دیگر ما بجای کمک مالی به این اقشار کمک می کنیم تا با هنر خود کار و درآمد داشته باشند.
شاه نظری خاطر نشان کرد: در این مسیر ما از خانوارهای هدف درخواست کردیم در صورت تمایل در کارگاه‌های متمرکز فعالیت کنند و کسانی هم که بنا به هر دلیلی نمی توانند در کارگاه های متمرکز فعالیت بکنند ما مواد اولیه و امکانات را فراهم می کنیم تا در خانه با ما همکاری داشته باشند.

وی افزود: برای فروش محصولات این کارگاه هادر بازارچه اسکله بندرترکمن ، بلوار الغدیر گرگان ، کلاله و گومیش تپه فروشگاه داریم و مردم می توانند از آن مکانها تولیدات موسسه را خریداری بکنند و صد در صد عواید کار در راستای اهداف موسسه هزینه می شود.
نایب رئیس موسسه خیریه ترکمن آرکا در پایان از شهروندان خیر منطقه که ابزارهای فعالیت هنری و صنایع دستی بلا استفاده در اختیار دارند آنها را به صورت امانی یا به صورت هبه در اختیار موسسه قرار دهند تا در چرخه فعالیت اشتغالزایی این موسسه مورد استفاده قرار بگیرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر