c_300_250_16777215_10_images_76155.jpg


گلستان : ترکمن سسی - گلستان در گذشته شاهد مخاطرات آب و هوایی بسیاری بوده و رنج ها و خسارات فراوانی را مردم گلستان از این مخاطرات متحمل شده اند و پیشگیری و چاره اندیشی برای مقابله با مخاطرات آب و هوایی در استان امری محسوس است.



بدیهی است در این موضوع معقول ترین راه برای تقویت مدیریت بحران و کاستن از خسارات احتمالی مخاطران آب و هوایی تجهیز و ارتقای امکانات هواشناسی در استان است.

طی هفته های پیشین از قول برخی مسولین خبر امیدوارکننده ای مبنی بر تخصیص سامانه رادار هواشناسی به استان و جانمایی نصب آن در گنبدکاووس اعلام شد.

در یکی از آخرین خبرها در این ارتباط استاندار گلستان در دیدار با رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور گفت : سامانه هواشناسی با اعتبار 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی خریداری شده و به گلستان اختصاص یافته و امیدوارم با همراهی سازمان هواشناسی شاهد تسریع در ساخت ابنیه، احداث برج و نصب رادار و راندازی این سامانه در استان باشیم.

به نظر می رسد اکنون که سازمان هواشناسی با خرید سامانه بخش عمده این‌مسیر ارتقای امکانات را پیموده است مسولین استانی نیز همت و همراهی و در راه اندازی رادار هواشناسی تسریع نمایند تا مردم استان از پیش بینی های دقیق و نتایج آن در بخش های مختلف بهره مند شوند.


گفتنی است بنابه گفته فرح محمدی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های سازمان هواشناسی کشوردر حال حاضر در سراسر کشور 9 رادار هواشناسی، مستقر است و این رادارها در استان‌های تبریز، گیلان، مازندران، کرمانشاه، فارس، بوشهر، اردبیل، تهران و اهواز مستقر هستند.

یادداشت مدیر مسئول

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر