c_300_250_16777215_10_images_76590.jpg


گلستان : ترکمن سسی - سبحان نظر پران دوجی کلزا کار در مزرعه دیم و ارازقلی سلطانی شیخی، گندم کار دیم از منطقه ترکمن صحرابه عنوان کشاورزان نمونه ملی انتخاب و تجلیل شدند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، سبحان نظر پران دوجی کلزا کار در مزرعه دیم با عملکرد پنج هزار و ۲۰۰ کیلوگرم و ارازقلی سلطانی شیخی، گندم کار دیم با عملکرد ۷۶۸۰ کیلو گرم در هکتار موفق به کسب این عناوین شدند و در مراسمی که روز یکشنبه ۱۹ بهمن در استانداری گلستان برگزار شد به عنوان برگزیدگان سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی مورد تجلیل قرار گرفتند.
سبحان نظر پران دوجی از کشاورزان پرتلاش منطقه است و حدود ۶ هزار هکتار در منطقه چات ، اراضی کرند و اراضی فرودگاه کلاله و اراضی مجموعه اسب دوانی گنبدکاووس در سال جاری کشت نموده است.
وی سال گذشته نیز حدود ۸۴۰۰ هکتار کشت کرده است که در مجموع حدود ۵۰۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی برای منطقه ایجاد کرده است.
این کشاورز نمونه علاوه بر کشاورزی در عرصه دامداری نیز با ۱۵۰۰ راس گوسفند و ۲۵۰ راس گاو سیمینتال فعالیت خوبی دارد.
سبحان نظر پران دوجی اصالتا مراوه تپه ای و هم اکنون ساکن گنبدکاووس است و برای آبادانی ، تولید و ایجاد اشتغال در منطقه ترکمن صحرا تعهد و تعصب دارد.
اراز قلی سلطانی شیخی نیز در سال جاری حدود ۷۰۰ هکتار از زمین های کلاله را گندم و کلزا کشت نموده است. این کشاورز نمونه ی ملی در سال قبل نیز به عنوان کشاورز نمونه ی ملی کلزا انتخاب شده بود.
وی اصالتا از روستای قره تپه شیخ و اکنون ساکن شهرستان کلاله است.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر