c_300_250_16777215_10_images_1399062123233277421188934.jpg


بندرترکمن : ترکمن سسی - نماینده مردم غرب گلستان در مجلس در جمع نمازگزاران نماز جمعه بندرترکمن ضمن ارایه گزارشی از عملکرد 6 ماه فعالیت خود در مجلس گفت: کشف نفت و گاز در منطقه موجب توسعه خواهد شد.



به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، عبدالجلال ایری نماینده مردم غرب گلستان با اشاره به تصویب طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده گفت: این طرح در توسعه منطقه تاثیرات قابل توجهی خواهد داشت.

وی افزود: اراضی وسیعی در بخش جنوبی بازارچه اسکله بندرترکمن برای اجرای طرح های گردشگری و اقامتی لحاظ شده و ۲۰ هکتار از این اراضی به منظور احداث بازارچه های ساحلی در اختیار شهرداری خواهد بود که مجموع این ها برای ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه قابل ملاحظه خواهد بود.

ایری ادامه داد: بخشی از ساحل بندرترکمن از طرف شهرداری طی قراردادی 45 ساله به بخش خصوصی واگذار شده و قرار بود فعالیت گردشگری داشته باشد و با وجود رسیدن به پانزدهمین سال انعقاد قرارداد فقط پارکینگ احداث شده و لازم است تا دستگاه قضایی ورود کند.

نماینده مردم شهرستان های بندرترکمن، گمیشان، بندرگز و کردکوی با بیان اینکه شهرستان ترکمن پتانسیل های خوبی در زمینه گردشگری دارد تصریح کرد: احداث کمربندی برای توسعه بندرترکمن از اولویت هاست و تلاش داریم تا شرایط اجرای این طرح را مهیا نماییم.

ایری با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت دریای خزر در مسیر توسعه استان تاکید کرد: برای تحقق این موضوع و نیز گسترش همکاری مشترک دریایی با کشورهای همسایه لازم است تا سواحل بندرترکمن لایروبی شود تا شرایط برای پهلو گرفتن کشتی های تجاری و توریستی مهیا شود.


وی درباره ضرورت تعریض جاده بندرترکمن - آق قلا موسوم به جاده مرگ گفت: این محور ۱۷/۵ کیلومتر از هر طرف تعریض خواهد شد البته ۲ و نیم کیلومتر تا اردیبهشت و لاین جنوبی نیز تا دو سال آتی تکمیل خواهد شد همچنین در بودجه ۱۴۰۰ تعریض جاده بندرترکمن - گمیشان هم لحاظ شده است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس درخصوص آغاز عملیات اکتشاف نفت و گاز در شهرستان گمیشان نیز گفت: عملیات اکتشاف در عمق  ۳۰۰۰ متری زمین انجام می شود و احتمال رسیدن به گاز زیاد اما احتمال نفت هم هست و برای استان های نفت خیز در بودجه تخصیص های ویژه ای در نظر گرفته می شود که موجب توسعه خواهد شد.

عبدالجلال ایری درباره طرح احداث بندر سبز در گمیشان گفت: ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح درنظر گرفته شده و باور داریم که برای توسعه منطقه باید از همه ظرفیت های طبیعی منطقه استفاده شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر