c_300_250_16777215_10_images_photo_2021-04-09_06-47-31.jpg

 

ترکمن سسی - ۲۰ فروردین سالروز‌ شهادت اسوه اندیشه و فرهنگ و هنر دینی و انقلابی ،شهید والامقام سید الشهدای اهل قلم ، سیدمرتضی اوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است.


بی شک هنر و دین دو واژه مقدسی هستند که اولی را خدای سبحان در وجود انسان به ودیعه گذارده و دومی در نهاد انسان جزیی از فطرت ذاتی این مخلوق الهی است.
همسویی دین و هنر همواره از نگاه بزرگان و فلاسفه و علمای دینمدار امری اجتناب ناپذیر و هر دو در کنار هم در مسیر تعالی انسان و تعیبن سرنوشت والا و الهی او نقش ارزشمندی داشته اند.
اینکه دین راهنمای بشر برای سلوک معنوی و زندگی سعادتمندانه او تعریف شده و هنر نیز به مثابه یاری دیرین از ظرافتها و لذایذ زندگی او را برخوردار کرده و هر دو همانند دوبال فرشته ای نجات بخش انسان را همراه و یاور بوده اند.
در این زمانه نقش هنرمندان دین شناس و موحد و اگاه به ظرایف دین و مجانست ان باهنر در راستای تعالی انسان سرگردان و بی هویت و سوق دادن او به سمت معرفت و دوستی با مبانی فطرت ذاتی از مهمترین فعالیتها و کنشهای اجتماعی و فرهنگی محسوب میشود.
در این نشان راه شخصیت بی بدیل این عرصه، سید اهل فضل و اندیشمند والا مقام اقا سید مرتضی اوینی (رحمت الله علیه) به عنوان سرشاخه خوش بوی ریحان بهاری در مسیرزندگی کوتاه هنری خود و تلفیق ان با دین بیشترین اثربخشی را داشته و به همین منظورنامش  در قلوب اهل اندیشه مانا و جاودان ، و شهادتش افتخارهنردینی را رقم زده و عزت را برای اهل هنر به ارمغان اورده است.
از این روست که سالگرد شهادتش در بهار، جانی دوباره به فرهنگ و هنرداده و زایش هفته هنرانقلاب اسلامی را رقم زده تا یادگار گرانسنگی باشد برای او که نامش  جاودانه هست و راهش که پر ، رونده ...
به امید بهره مندی از مشی عارفانه و نگاه الهی و انقلابی شهید اوینی در تولید اثار هنری هنرمندان بسیجی و رهروی از راه این یگانه هنرمند بسیجی و انقلابی.انشاالله،،،
 
انجمن تاتر
بسیج هنرمندان استان گلستان   
ارادتمند: الله قلی نظری
۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰
گرگان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر