c_300_250_16777215_10_images_77193.jpg


ترکمن سسی -  مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به قرار داشتن گلستان بین پنج استان اول کم بارش کشور گفت: در حال حاضر بیشتر مناطق استان به جز ارتفاعات، دچار خشکی شدید و بسیار شدید است.

نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان امروز دوشنبه با حضور غلامرضا منتظری منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا، امیر یوسفی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی، محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی، محمد تیموری معاون شرکت آب منطقه ای و تعدادی دیگر از مدیران و مسئولان استانی در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان،نوربخش داداشی در این نشست گفت : در ۶ ماهه سال زراعی جاری، میانگین بارش در ۱۴ شهرستان استان، ۱۹۸.۲ میلی متر بود که نسبت به دوره متوسط ۴۳ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش یافته است.
به گفته وی پوشش برف در ارتفاعات به عنوان یکی از ذخایر آبی از ۱۸۰ کیلومتر در اواخر فروردین پارسال به هشت کیلومتر در روز آخر فروردین امسال کاهش یافته است.

داداشی خاطر نشان کرد: موضوع تغییر اقلیم در استان بیش از آنچه تصور میشد اثرات خود را نشان داده بطوریکه در دیگر کشورها وقتی از افزایش دما صحبت میشود بین 0.4 تا 1.4 درجه سانتیگراد است ولی در استان گلستان متوسط افزایش دما نسبت به سال گدشته بیش از 3 درجه ساتیگراد است که منجر به تغییرات جوی مختلف از جمله کاهش میزان بارش، زمان و پراکنش ان شده که امروز شاهد تاثیرات آن با شدت یافتن خشکسالی شدید در استان هستیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر