c_300_250_16777215_10_images_77207.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - پیرو صدور هشدار نارنجی و احتمال وقوع بارش های رگباری و رعد و برق و احتمال سیلاب ناگهانی نشست هماهنگی اعضای کمیته بحران استان گلستان با حضور سید رضا قادری مدیر کل مدیریت بحران استان و حضور دیگر اعضا ،امروز شنبه 11/2/1400 در مرکز پیش بینی هواشناسی گلستان برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از روابط عمومی هواشناسی گلستان، پیرو صدور هشدار نارنجی شماره 3- 9/2/1400 مبنی برنفوذ امواج سامانه ناپایدار از ساعات عصر و شب شنبه 11/2/1400 و وقوع بارش های رگباری و رعد و برق بخصوص در نواحی کوهپایه ای و کوهستانی استان و آبگرفتگی و احتمال سیلاب ناگهانی در نواحی مستعد و اختلال در تردد جاده های کوهستانی نشست هماهنگی اعضای کمیته بحران استان گلستان تشکیل شد.


در ابتدای این نشست نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: بر اساس هشدار نارنجی صادره، وقوع بارش های پیش رو آغاز بارش های رگباری دراستان باشد و با توجه به تثبیت وضعیت اعلام شده در خروجی نقشه ها و الگوهای پیش یابی امروز بر آن شدیم تا این نشست هماهنگی اعضا را برگزار نماییم.

در ادامه اصحابی کارشناس پیش بینی استان گفت: با ورود سامانه بارشی ابتدا بارش ها بصورت ملایم و پراکنده خواهد بود ولی نکته مهم وقوع بارش های رگباری قابل ملاحظه در ساعات عصر و شب یکشنبه 12/2/1400 و بامداد دوشنبه خواهد بود که به همراه افت دمای 15 تا 18 درجه ای دمای هوا بارش ها در نواحی غربی، جنوبی و کوهپایه های میانی استان نمود بیشتری خواهد داشت.

قادری مدیر کل مدیریت بحران ضمن تقدیر و تشکر از اطلاع رسانی بموقع هواشناسی گفت: با توجه به شرایط بارش های رگباری نقطه ای در مناطق یاد شده لازم است فرمانداران شهرستان های درگیر شرایط جوی، تجهیزات مورد نیاز را از هم اکنون در نواحی کوهپایه ای و کوهستانی استان با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مستقر نموده و سایر اقدامات لازم لجستیکی را به عمل آورند.

قادری در پایان تاکید کرد: بازگشایی دهانه پل های مسیر حرکت سیلاب های احتمالی و اطلاع رسانی به دهیاران و بخشداران مناطق وقوع بارش های رگباری جهت اعلام به اهالی مستقر درمناطق یاد شده نیز برای حفاظت از جان و مال مردم لازم و ضروری است.

گفتنی است نشست هماهنگی اعضای کمیته بحران استان گلستان با حضور سیدرضا قادری مدیر کل مدیریت بحران، مهدی میقانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به همراه غلامرضا بیکی معاون راهداری، جواد تیموری معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای به همراه جمشید بهمنی رئیس گروه مدیریت بحران و نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی به همراه مهدی جاوردی معاون فنی، محمدعلی طبرسا ذیحساب و دیگر کارشناسان ستادی هواشناسی برگزار شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر