c_300_250_16777215_10_images_77482.jpeg


ترکمن سسی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در آستانه ی سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد، گفت: خدا باوری و مردم محوری از ویژگی های بارز امام راحل بود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری ضمن عرض تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزده خرداد، گفت: شکل گیری انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی با ویژگی های منحصر به فردش مرهون رهبری مدبرانه امام راحل است که چون  میراثی ماندگار تا به امروز برای ما به یادگار مانده است.
وی خدا باوری و مردم محوری را از ویژگی های بارز امام راحل برشمرد و مکتب و سیره عملی امام خمینی (ره) را چراغ هدایت نسل‌های مختلف دانست و افزود: امام خمینی (ره) معتقد بود رسالت رهبران جامعه این است که با آموزش کافی، توده‌های مردم را از شرایط حاکم و حقوق و تکالیفشان آگاه کنند و این باور را در آنها به وجود بیاورند که آنها نه تنها می‌توانند خود سرنوشتشان را به دست گیرند؛ بلکه مکلف نیز هستند که با قیام خود؛ حق خویش را از ظالمین بازستانند.
کشمیری ادامه داد: امام در رهبری جامعه اسلامی بیش از آنکه به هدایت و نمایندگی اعتقاد داشته و به آن بپردازد (علی رغم وجود مشروعیت و مقبولیتی که داشت) هیچگاه جلوتر از مردم حرکت نمی‌کرد، بلکه مهمترین رسالتی که برای خود قائل بود؛ ارشاد، تعلیم و آگاهی دادن لازم به مردم بود تا خود تصمیم بگیرند و خود حرکت کنند.
وی افزود: امام قبل از آنکه معتقد به تحولات سیاسی در مردم باشد معتقد به تحول فرهنگی در آنها بود. بر این اساس امام اصولاً نهضت خویش را از آغاز براساس آیه شریفه "ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما به انفسهم" قرار داد و بر تقدم انقلاب فرهنگی تکیه داشت و از طرف دیگر دست زدن به انقلاب و تحولات اجتماعی به وسیله مردم را ضرورتی اجتناب ناپذیر می دانست و معتقد بود که مبارزات حزبی و پارلمانی نتیجه‌ای نداشته و حتی مبارزات مسلحانه بدون پشتوانه مردمی در شرایطی که آمادگی لازم در توده‌های جامعه فراهم نشده است بی‌ثمر و بی فایده خواهد بود.
کشمیری ضمن دعوت از مردم به حضور در انتخاب سرنوشت خود، گفت: احترام به رأی و خواسته مردم در نظام رهبری حضرت امام جایگاه فوق‌العاده‌ای داشت ایشان آنچنان به اصل آموزش پایبند بود که حتی در حساسترین مسئله نیز حاضر به اعمال نظر شخصی خود نبود هرچند که چنین دخالتی به دلیل محبوبیت و مقبولیت ایشان نزد مردم و مسئولین نظام عادی بوده و نه فقط مشکلی را بوجود نمی‌آورد بلکه مورد قبول و اجرا صمیمانه آنها نیز قرار می‌گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، سپس بر ضرورت تولید محتوا در راستای سیره ی نظری و عملی امام (ره) تاکید کرد و گفت:  توجه و انتخاب کلام امام خمینی (ره) متناسب با نیاز روز ضروری است و باید فعالان این عرصه به طور گسترده آن ها را در فضای مجازی منتشر کنند.
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۱۰

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر