c_300_250_16777215_10_images_61938330.jpg


گلستان : ترکمن سسی - کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با سفر به هر استان، سند پیشرفت استان را امضاء و منتشر می‌کنیم و خودمان را متعهد به اجرای آن می‌دانیم.

 

به گزارش ایسنا ، محسن رضایی عصر پنجشنبه ۲۰ خردادماه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم گلستان، اظهار کرد: امام همه اقوام و همه استان‌ها را دور هم جمع کرد و انقلاب به پیروزی رسید و روی قامت خودمان ایستادیم. متأسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در دو سه دهه اخیر، این قامت بلند را خم کرده و احساس ناامیدی به مردم دست داد. برای بار دوم امام در جنگ تحمیلی که صدام حسین با حمایت ۴۰ تا ۵۰ کشور به ایران حمله کرده بود را با دور هم جمع کردن همه اقوام شکست داد و صدام به زباله‌دان تاریخ پیوست.
وی بیان کرد: ما برای بار سوم دوباره می‌توانیم همه اقوام را دور هم جمع کنیم و قیام فرهنگی و اقتصادی، زندگی بهتر، پیشرفت‌های بزرگ، زدودن غم و غصه از چهره مردم و پیشرفت ایران را برای ایران به ارمغان بیاوریم.
رضایی با بیان اینکه دولت "اقدام و تحول" به دنبال پایان دادن به ادعای بی‌پایه است، افزود: در استان‌ها مناطق اقتصادی ایجاد و مسئولیت آن را به همان استان می‌سپاریم. هر استان طبیعت و مردم و اقلیم خاص خودش را دارد. برای هر استان برنامه خاص آن استان با کمک مردمان همان استان تهیه شده است.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در دولت ما برخی از مسائل مانند یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، مسائل عمومی برای همه استان‌ها هستند ولی برخی فعالیت‌ها خاص هر استان هستند که باید در آنجا اجرا شود. اختیارات تصمیم سازی و تصمیم‌گیری در زمینه اقتصادی را به استان‌ها می‌دهیم. ما همه مردم را به صحنه می‌آوریم همه ایران را تبدیل به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی می‌کنیم.
وی بیان اینکه استانداران را از مردم همان استان انتخاب می‌کنیم، تصریح کرد: در انتخاب استانداران پارتی بازی نداریم و برای انتخاب، ۱۰ کاندید توسط جمعی از نخبگان استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت دو تا سه نفر به دولت پیشنهاد داده می‌شوند و از میان آنها یک نفر به عنوان استاندار انتخاب می‌شود و شاید یکی دو نفر دیگر به عنوان معاونین استاندار تعیین شوند.
رضایی با اشاره به اینکه اختیار در حوزه اقتصادی را به استاندار می‌دهیم، گفت: بعد از انتخاب استانداران را تنها نمی‌گذاریم و با همه توان پشت سرشان هستیم اما اجازه می‌دهیم خودشان تصمیم بگیرند.
وی با اشاره به اینکه نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان را راه‌اندازی می‌کنیم، گفت: ۱۰ درصد هزینه مسکن آورده مردم خواهد بود و مابقی را بانک‌ها به‌صورت وام می‌پردازند. در این طرح خانه در حال ساخت به عنوان وثیقه قرار داده می‌شود. اگر مسکن راه بیافتد، ۳۰۰ صنعت به دنبال رونق می‌گیرد.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه حفظ آبرو، نشاط و شادابی در زندگی مهم‌ترین آرزوی دولت آن است، گفت: کسب‌وکارهای خانگی را توسعه خواهیم داد. شهرها را اقتصادی خواهیم کرد و شرایط به گونه‌ای فراهم می‌کنیم که اقتصاد کشور از پایین به بالا بجوشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در دولت ما برنامه‌ای که برای گلستان تهیه شده را اجرایی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: استفاده کامل از ظرفیت‌های منطقه آزاد اینچه‌برون را در دستور کار قرار می‌دهیم. این ظرفیت می‌تواند گلستان را به ترکمنستان و از آنجا به آسیای مرکزی و چین متصل کند. از این نقطه می‌توان کالاهای این استان و یا استان‌های دیگر را صادر کرد.
رضایی با اشاره به اینکه توجه به صنایع تبدیلی بخش کشاورزی یک ضرورت در این استان است، گفت: یک زمانی پنبه استان گلستان کل بازار خاورمیانه را تأمین می‌کرد ولی الان خبری از آن نیست. در بخش کشاورزی این استان باید بسیاری محصولات کشاورزی احیاء و صنایع تبدیلی و بازاریابی در اینجا به وجود بیاید.
وی بیان کرد: گلستان، گلستان است و ظرفیت زیادی در بخش گردشگری دارد ولی برنامه‌ریزی خوبی در این بخش صورت نگرفته است.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: از ظرفیت نزدیکی به ساحل و دریا، صحرای بزرگ در این استان که در کشور کم‌نظیر است و معادن خوبی که دارد می‌تواند استفاده کرد. در برنامه‌ ما همه این‌ها به ریز مشخص‌شده است.
رضایی در پایان گفت: با سفر به استان، سند پیشرفت استان را امضا و منتشر می‌کنیم. خودمان را متعهد به اجرای آن می‌دانیم و مردم نیز می‌توان قول و قرارها را از ما مطالبه کنند.
انتهای پیام

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر