c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-01-27_14-46-03.jpg

 

ترکمن سسی - نقطه کانونی طرح نهضت ملی مسکن ، ساخت واحدهای مسکونی برای دهک‌های اول تا سوم و در استطاعت خانوارهای این دهک‌هاست که مقرر شده این بخش با حداکثر حمایت دولت ساخته شود.



عموما در بحث ساخت مسکن قیمت زمین بخش عمده ای از هزینه را دربر می گیرد. در طرح نهضت ملی مسکن قیمت زمین به طور کامل حذف می‌شود و زمین به شکل اجاره‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

براساس اعلام متولیان این طرح در ساخت واحدهای مسکونی در این طرح ۳۰ درصد نسبت به قیمت بازار برای متقاضیان ارزان‌تر تمام خواهد شد.

طرح نهضت ملی مسکن که پیشتر طرح اقدام ملی مسکن نامیده می شد، هیچ تفاوتی با هم ندارند و در دسته طرح‌های حمایتی مسکن قرار می‌گیرند.

تسهیلات
یکی از ویژگی‌های طرح جدید مسکنی (نهضت ملی مسکن) این است که رقم تسهیلات و یارانه سود آن برای همه گروه‌ها ثابت نیست و کاملاً منعطف است؛ هم عدد تسهیلات و هم یارانه‌ای که به عنوان نرخ سود آن از سوی صندوق ملی مسکن تأمین می‌شود، کاملاً بر اساس درآمد خانوار متفاوت خواهد بود تا دهک‌های هدف بتوانند خانه دار شوند؛ تمرکز ویژه ای هم برای خانواده‌های کم درآمد در نظر گرفته شده تا این گروه‌ها نیز بتوانند خانه دار شوند.

وی سود تسهیلات پرداخت شده در قانون جهش تولید مسکن را ۱۸ درصد برشمرد و افزود: در قانون جهش تولید مسکن، صندوق ملی مسکن تعریف شده است که صندوق ملی مسکن مابه‌التفاوت سودها را مدیریت می‌کند. بدین معنا برای دهک‌های اول تا سوم با پایین‌ترین قیمت ممکن با ۵ درصد سود تسهیلات پرداخت می‌شود. برای دهک‌های متوسط نیز سود تسهیلات تا حداکثر ۱۲ درصد است و مابه التفاوت توسط صندوق ملی مسکن به بانک‌ها پرداخت می‌شود.

در این طرح در خصوص مالیات و تعرفه خدمات نظام مهندسی مشمول حمایت های دولتی خواهد بود که از مزایای این طرح می باشد.

بهرحال متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی توانایی پرداخت ۵ مرحله رقم ۴۰ الی ۸۰ میلیون تومانی با تناسب پیشرفت پروژه و نیز براساس برآوردهای قیمت تمام شده پرداخت نمایند.

متولیان طرح پیش بینی می کنند که مدت ساخت جداقل سه سال خواهد بود و پس از تحویل واحدها متقاضسان بایستی توانایی پرداخت اقساط چند میلیون تومانی تسهیلات نیز مدنظر آنان باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر