c_300_250_16777215_10_images_947_63c4b720-35c2-47c1-9039-113e02d67081.jpeg

 


ترکمن سسی - روز جهانی محیط زیست، فرصت و مناسبتی منحصر به‌ فرد و خاص برای پاسداشت طبیعت است، زیرا تاریخچه ویژه‌ای دارد و مسائل بسیاری برای اولین بار در این روز مطرح شده‌اند. مناسبتی که در نخستین روز از اولین کنفرانس سازمان ملل متحد دربارۀ انسان‌ها و نحوۀ تعامل آنها با محیطزیست، ایجاد شد.


به گزارش کارگروه رسانه و روابط عمومی عبدالحکیم آق ارکاکلی، نماینده مردم گنبدکاووس و بخش داشلی برون در مجلس دوازدهم در این پیام آمده است:
خوشبختانه ميهن عزيز ما، همگام با مجامع بين المللي، از پيشتازان توجه به اين موضوع مهم بوده است و توجه به موضوع محیط زیست در اسناد بالادستی کشور ازجمله قانون اساسی، سیاستهای کلی نظام در موضوع محیط زیست، سند چشم انداز در افق 1404 و برنامه های توسعه، نشان ديگري از اولويت بخشي سیاست گذاران کشور به اين موضوع مهم است.


بديهي است كه در شرايط موجود، كشور از يك سو نيازمند توسعه و پيشرفت و از سوي ديگر عليرغم برخورداري از اندوخته هاي سرشار طبيعي از جمله جنگلها، مراتع، معادن، نفت، گاز و... با محدوديت هاي طبيعي فراوان ازجمله كم آبي، خشكسالي، شكنندگي زيست بومها و... نيز مواجه است. بنابراين براي اطمينان از برنامهريزي و سياستگذاري كارآمد و تبديل اين اندوخته هاي طبيعي خدادادی به منابع قابل استفاده در توسعه، نيازمند چارچوبي هستيم كه با رعايت الزامات مندرج در آن بتوان استمرار، پايندگي و توسعه پایدار را بيمه نمود.


فرصت را مغتنم دانسته و این روز را به خانواده بزرگ محیط زیست کشور ازجمله همه محیط بانان، کنشگران، حافظان محیط زیست و منابع طبیعی دولتی و غیردولتی که سرسبزی کشور عزیزمان مرهون تلاش و ایثار آنان بوده، تبریک میگویم و یاد و خاطر شهدای گرانقدر محیط زیست به ویژه محیط بان شهید تاج محمد باشقره را که با خون خود طبیعت سبز این مرز و بوم را آبیاری نمودند گرامی می دارم و از درگاه ایزد منان برای کلیه تلاشگران این عرصه آرزوی توفیق روزافزون در راه پاسداری از محیط زیست ایران در راستای تحقق شعار امسال که سهم من در تداوم حیات نامگذاری شده است را از درگاه خداوند متعال آرزومندم.


عبدالحکیم آق ارکاکلی ، نماینده مردم گنبدکاووس و بخش داشلی برون در مجلس دوازدهم

 

پنجم ماه ژوئن هرسال، روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری، به‌عنوان روز محیط زیست انتخاب شده‌است.
تاریخچه روز جهانی محیط زیست به سال ۱۹۷۲ یعنی 51 سال پیش بر می‌گردد.

 

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر