c_300_250_16777215_10_images_61620.jpg
تركمن سسي - مسابقات منطقه ای گورش و انتخابی تیم ملی به مناسبت اجلاسیه 4000شهید استان گلستان و بزرگداشت شهدای اهل سنت با حضور 150 کشتی گیر به میزبانی شهرستان آق قلا برگزار می شود.


به گزارش تركمن سسي ،رئیس اداره ورزش و جوانان آق قلا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت که این مسابقات عصر سوم آذرماه امسال در سالن امام خمینی (ره) شهر آق قلا برگزار می شود.
فریدون یلقی افزود: این مسابقات در 7 وزن 57، 62، 75، 82، 90، 100و بالای 100 کیلوگرم برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به رغبت ترکمن های شمال استان به این ورزش پیش بینی می شود که تماشاگران از این رقابت ها استقبال گسترده داشته باشند.
به گفته وی؛ این رقابت ها با حضور ورزشکاران شهرستان های مختلف استان گلستان و گورش کارانی از استان های خراسان شمالی، مازندران و همدان برگزار می شود.
یلقی ابراز امیدواری کرد با حمایت هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی، انجمن گورش کشور و سپاه آق قلا ،مسابقات مطلوبی برگزار شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان آق قلا گفت: در حاشیه این رقابت ها، برای رده های نونهالان و خردسالان نیز مسابقاتی برگزار خواهد شد.
اجلاسیه گرامی داشت 4000شهید گلستان 25 آذر ماه با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و در فاصله 25 آبان تا آن تاریخ 14 برنامه اصلی اجلاسیه در نقاط مختلف استان برگزار می شود، جشنواره فیلم کوتاه با 320 اثر، یادواره شهدا برای گلستانی های مقیم گرگان، شهدای دانشجو، طلاب شهید، نصب پرچم بر سر در منازل خانواده شهدا، یادواره شهدای کارمند، تجمع رزمندگان، تجمع اسوه های صبر برنامه ریزی شده است.
به گزارش ایرنا برگزاری مسابقات ورزشی استانی، منطقه ای و ملی نیز از برنامه های جانبی بزرگداشت این اجلاسیه خواهد بود.
کشتی سنتی گورش یکی از ورزش های سنتی ترکمن های گلستان است.
حدود 25 نوع کشتی محلی شامل کشتی سنتی گورش گلستان، کشتی زوران و ژیروبان کردی، باوج و گیله مردی گیلان، لوچو مازندران، سافونه لرستان و چوخه خراسان از جمله ورزش های بومی محلی کشور است.
آق قلا با دو شهر آق قلا و انبارالوم افزون بر 109 هزار نفر جمعیت دارد، این شهرستان در 15کیلومتری شمال گرگان واقع است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر