c_300_250_16777215_10_images_72500.jpg

ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت شهرستان آق‌قلا در استان گلستان گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی یکی از بزرگترین رویدادهای اعتقادی و فرهنگی جهان و نماد وحدت، ولایتمداری و اقتدار جهان اسلام است.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، آخوند عبدالحی میرزاعلی، در همایش «اربعین نماد محبت ادیان الهی و مذاهب اسلامی به امام حسین(ع) » که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) بزرگمردی است که برای حفظ اسلام فداکاری کرد. علمای اهل سنت معتقدند امام حسین(ع) برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های بزرگ از جان خود گذشت، اسوه مسلمانان و آزادگان شد و تمام مسلمانان باید از سرمشقی که امام حسین(ع) بر جای گذاشت پیروی کنند.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) باعث اتحاد و همبستگی امت اسلام شد، افزود: اتحاد امت اسلامی مدیون رشادت و از جان گذشتگی امام حسین(ع) و شهدایی است که ادامه دهنده راه ایشان بودند. ما باید قدر اهل بیت(ع)، شهدا و پیامبر(ص) را بدانیم. خواست خدا و قرآن از ما این است نسبت به اهل بیت(ع) و پیامبر مودت و محبت داشته باشیم.
امام جمعه شهرستان آق‌قلا با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) مبنی بر اینکه «حسین (ع) از من است و من از حسینم» افزود: این حدیثی که رسول خدا(ص) در کتابهای حدیثی شیعه و اهل سنت آمده است و نشان از ارادت پیامبر گرامی اسلام(ص) به امام حسین(ع) است، در روایات آمده حضرت محمد(ص) آنقدر نسبت به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) ارادت داشتند که بر پیشانی آنان بوسه می‌زدند.
آخوند عبدالحی میرزاعلی ادامه داد: در کشور ما هر قومیتی با فرهنگی متفاوت، محبت خود را به امام حسین(ع) ابراز می‌کند، اهل سنت ایران به ویژه ترکمن‌ها در افکار، اعمال و گفتارشان حب به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع)، پیامبر(ص) مشهود است، در روز عاشورا مراسم «عاشرآی» را برگزار میکنند، صدقه می‌دهند، قرآن ختم میکنند و کودکانی که در ماه محرم به دنیا می‌آیند را نامشان عاشورقربان و یا عاشورسلطان میگذارند.
وی تصریح کرد: سه دهه در طول سال از سایر دهه‌ها متمایز است، دهه آخر ماه مبارک رمضان به خاطر شبهای قدر، ‌ ماه قربان به خاطر مناسک حج، دهه اول ماه محرم به خاطر روز تاسوعا و عاشور از سایر روزها متمایز است. قرآن می‌گوید باید روزهای مشخص و خاص خدا را به یاد بیاورید، اگر خوب تفکر و تعقل کنیم، دقیقا در این ایام حوادث خاص اتفاق افتاده است، در روز عاشورا فرزند رسول الله به شهادت رسید، نهضت امام حسین(ع) قیامی علیه ظلم و برای حمایت از ستمدیدگان، اجرای امر به معروف و نهی از منکر، اجرای احکام دینی، احقاق حق مظلومان و رعایت بیت‌المال بود که وظیفه ما است امام حسین(ع) را الگو قرار دهیم.
امام جمعه اهل سنت شهرستان آق‌قلا با تاکید بر اینکه قیام امام حسین(ع)، عاشورا و اربعین نماد وحدت است، افزود: در این برهه از زمان که کشورهای اسلامی چون یمن، افغانستان و... درگیر جنگ هستند، وحدت امت اسلامی بیش از هر چیز ضرورت دارد، کشوهای اسلامی دارای وجه اشتراکات زیادی هستند و باید سعی کنند برای اینکه دشمن نتواند به اسلام ضربه بزند با هم متحد باشند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر