c_300_250_16777215_10_images_75600.jpg

ترکمن سسی - حمید رادان از فعالان قدیمی تولید و پرورش اسب گفت: شاید ظاهر خانه اسبدوانی زیبا باشد اما درونش تهی شده است.
در یکی دو سال اخیر دوپینگ باعث مرگ بیش از 50 اسب کورسی ایران شده است!


حمید رادان نزدیک به نیم قرن است که در اسبدوانی ایران حضور دارد. باشگاه تولید و پرورش اسب رادان هورس سالهاست که در جهت اصلاح نژاد اسب تروبرد ایرانی خدمات زیادی را با سیلمی‌هایش به ترکمن صحرا و دیگر مناطق ایران داشته است. او نزد اهالی اسبدوانی جایگاه والایی دارد و همه می‌دانند که دلسوز اسبدوانی و اقداماتش در جهت توسعه اسبدوانی ایران بوده است.


به گزارش "ورزش سه"، حمید رادان در حاشیه کورس آق قلا، مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت. خودش می گوید که هویت اصلی اسبدوانی در ترکمن صحراست : «واقعا از دوستان و یاران خوب ترکمن و مسئولان برگزاری مسابقات اسبدوانی در آق قلا تشکر می کنم. میدان اسبدوانی و نحوه برگزاری مسابقات با تغییرات مثبت بسیار زیادی روبرو بوده که نشان می دهد، آق قلا می تواند یکی از قطب های اصلی اسبدوانی ایران بشود. از این جهت باید خوشحال بود و امیدوار.»

از حمید رادان می پرسیم که آینده اسبدوانی ایران را چگونه می بیند؟ او اما بسیار نگران است:« در یک واقعت کلی می توانم بگویم اقداماتی که صورت گرفته است گرچه در ظاهر باعث ارتقای جایگاه اسبدوانی شده ، مثلا در موضوع تبارنامه و جهانی شدن اسب ایرانی ،گفته می شود اسب ایرانی می تواند در رویدادهای بین المللی حضور پیدا کند که البته هنوز رخ نداده است و چیزی مشاهده نشده اما از درون واقعا ما با مسائلی روبرو هستیم که بیم آن می رود که اسبدوانی در شیب انحطاط و نابودی سرازیر شودیکی از مسائلی که واقعا درد است.

مساله ارسال دوپینگ به دوبی با صرف هزینه های بسیار در حدود 92 میلیون تومان در هفته است. این موضوع با توجه به اینکه جایزه مسابقات چیزی در حدود 100 میلیون تومان می باشد واقعا به یکی از اشکالات اصلی تبدیل شده است. ما مخالف ارسال دوپینگ نیستیم و آن را حتما لازم می دانیم اما وقتی می بینیم در آزمایشگاهی که این نمونه ها ارسال می شود، یک داروی مرگ آور برای اسب ها به نام گرین اسپید( سرعت سبز) تزریق می شود، به هیچ وجه مشخص نمی شود!!!

اصلا متولیان امر به این مساله واقف هستند؟ که به نظر من می دانند پس چرا کاری انجام نمی شود؟! از سوی دیگر مساله این است که این داروی مخرب زیر نگاه های متولیان امر در حال فروش است اما برخوردی با آنها صورت نمی گیرد! و در نهایت این مربیان هستند که جریمه و محروم می شوند.

آیا کسی نیست با آنها برخورد کند؟ اهالی راستین اسبدوانی خواهان ایجاد یک عزم ملی و جدی برای ریشه کنی استفاده از این دارو هستند و از همه نهادهای مسئول دعوت می کنند که آن را وظیفه خود بدانند. برای اطلاع عرض کنم این داروی مرگ آور که بارها بنده در مورد آن هشدار داده ام در یکی دو سال اخیر باعث مرگ بیش از 50 اسب کورسی ایران شده است! این درد است. شاید ظاهر خانه اسبدوانی زیبا باشد اما درونش تهی شده است و این من و دیگر دلسوزان اسبدوانی را به شدت نگران کرده است.»

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر