c_300_250_16777215_10_images_75601.jpg

ترکمن سسی - مدیر کل پست استان گلستان، از اخذ مجوز ارسال محصولات استراتژیک استان گلستان به صورت نیم بها خبر داد و گفت: در هر استانی به فراخور محصولات مهمی که دارد ارسال محصولات استراتژیک آن استان به صورت نیم بها انجام می شود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترکمن سسی، «مهرداد جلالی» در دیدار با اعضای موسسه اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: مجوز ارسال پستی نیم بها در استان گلستان برای عسل، زیتون و برنج اخذ شده و این محصولات را می توان با هزینه ای معادل نصف قیمت ارسال کرد.
به گفته وی؛ سقفی برای ارسال این نوع محصولات تعیین نشده و شهروندان می توانند به هر میزان از این سرویس استفاده کنند.
جلالی، با بیان اینکه سرانه مرسولات پستی در دنیا یکی از شاخصه های رشد و توسعه تلقی می شود، افزود: سرانه پستی در کشور آمریکا بالای 1000 و در ژاپن حدود 700 و در کشورهای اروپایی بالای 400 است.
به گفته وی؛ در ایران به دلیل ارسال مرسولات به نقاط مختلف به صورت خارج از سیستم پستی و نیز خود پستچی گری باعث شده تا سرانه پستی کشورمان به زیر 100 برسد.
به گفته جلالی؛ در کشورهای توسعه یافته، اگر مرسولات خارج از حوزه پستی جابجا شوند، جریمه سنگینی به همراه دارد.
مدیر کل پست استان گلستان، با اشاره به تفاهم نامه هایی که با نهادهای دولتی و خصوصی بسته شده است، افزود: برای ارسال مدارک تحصیلی دانشجویان، تفاهم نامه ای با دانشگاه گلستان منعقد شده تا مدارک دانشجویی با امنیت کامل از طریق پست به مقصد ارسال شود.
وی، همچنین اظهار داشت: برای راحتی واقفان ارجمند، تفاهم نامه ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان بسته شد تا وقف کنندگان امور نیابتی اوقاف را از طریق سامانه پستی به ثبت برسانند.
به گفته جلالی؛ طی تفاهم نامه ای که با یک شرکت تولیدی در شهرک صنعتی آق قلا منعقد شده، تولیدات این شرکت پس از فروش به صورت اینترنتی از طریق پست در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
مدیر کل پست استان گلستان، ارائه کد پستی برای ادارات و نهادهای دولتی را لازم دانست و گفت: کد پستی 10 رقمی برای تمامی مناطق محصور و مجزا در استان گلستان تخصیص یافته است.
وی، افزود: متاسفانه هنوز اطلاعات دستگاه های دولتی با اطلاعات پست هماهنگ نشده و برای اشتراک گذاری اطلاعات پست با اطلاعات سایر سازمان ها حدود 80 جلسه برگزار شده تا ارائه خدمات برای شهروندان راحت تر شود.
مدیر کل پست گلستان، خاطر نشان کرد: متقاضیان سهمیه نفت سفید، نفتگاز و گاز مایع که از نعمت گاز طبیعی بی بهره هستند می توانند با ثبت نام و درج مشخصات در دفاتر آی سی تی روستایی و تاییدیه پستی از سهمیه سوخت بهره مند شوند.
جلالی، در پاسخ به سوال مدیرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان مبنی بر ارتباط پست بانک با اداره پست استان، گفت: هدف از تشکیل پست بانک به این خاطر بود که امور مالی پست بهتر انجام شود.
به گفته وی؛ شرکت پست جمهوری اسلامی ایران سهامدار پست بانک است؛ ولی پست بانک تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می کند.
وی، ادامه داد: پست بانک در کشور توسعه یافته ای مثل ژاپن و کشور در حال توسعه همانند پاکستان، از موفق ترین بانک ها  محسوب می شود.
مدیر کل پست استان گلستان، با اذعان بر محرومیت پنهانی گلستان، ابراز کرد: گلستان برخلاف ظاهر سرسبزش از محرومیت های پنهانی که به علل مختلف طی سالیان گذشته ایجاد شده رنج می برد.
وی، ادامه داد: وجود افراد نخبه و ایده پرداز در گلستان از امتیازات بزرگ این استان است که در کمتر استانی مشاهده می شود.
به گفته وی؛ برای شناسایی بهتر پتانسیل گلستان در بین استان های دیگر، نیازمند سفیران فرهنگی هستیم.
در این دیدار مدیرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان، نیز با بیان اینکه ارتباط مستمر مسئولان استان با رسانه ها مي تواند مكملي براي توسعه و پيشرفت بيشتر استان باشد، گفت: رسانه‎های محلی بسترساز توسعۀ کشور و منطقه هستند.
غلامرضا ولی پور، با بیان اینکه حساسیت‌ها در کار خبرنگاران قابل توجه است، افزود: رسانه باید با اطلاع رسانی و بالابردن سطح آگاهی مردم به پویایی جامعه کمک نماید.  
وی، تعامل مدیران دستگاه ها با اصحاب رسانه را یک ضرورت خواند و گفت: یک رسانه خوب نیز باید اصل بی طرفی را رعایت کند.
ولی پور، درخصوص روند شکل گیری موسسه مذکور نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این موسسه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 1010 در اداره ثبت موسسات به ثبت رسمی رسیده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر