c_300_250_16777215_10_images_75908.jpg

ترکمن سسی - عضو کمیسیون آموزش مجلس، نسبت به عدم عدالت آموزشی در رشته‌های پزشکی و نبود طرح آمایش در این زمینه انتقاد و تصریح کرد.

امان قلیچ شادمهر گفت: در حالی شهرهایی با جمعیت 9 هزار نفری از رشته‌های پزشکی بهره‌مند هستند که گنبد کاووس با بار جمعیتی یک میلیون نفری شرق به مرکز استان گلستان از نبود رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های خود رنج می‌برد.

امانقلیچ شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست اخیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت، اظهار کرد: متأسفانه وزارت بهداشت در زمینه طرح آمایش ایجاد دانشگاه‌های علوم عملکرد خوبی نداشته است و بسیاری از شهرهای مهم کشور که واجد شرایط بهره مندی از دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند از این مهم محرومند.
نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمعیت 400 هزار نفری حوزه انتخابیه خود و پوشش جمعیتی یک میلیونی شرق به مرکزیت استان گلستان، اضافه کرد: این شهر، شهر دوم استان بوده ولی متأسفانه حتی یک رشته پزشکی در این شهر ایجاد نشده است.
وی ادامه داد: این در حالیست که در گنبد کاووس تعداد از 7 بیمارستان واقع شده ولی حتی یک رشته پرستاری، مامایی یا پزشکی در این شهر وجود ندارد ولی شهرهای هم جوار در سایر استان‌ها که حتی جمعیتی 9 هزار نفری دارند، دارای چندین رشته پزشکی هستند که این مسئله جای تعجب دارد.
شادمهر با یادآوری اینکه گنبد افزون بر نیاز بهداشتی خود ظرفیت خوبی برای ایجاد رشته‌های پزشکی به دلیل وجود 9 دانشگاه در این شهر دارد، ادامه داد: گنبد با بهره مندی از 250 پزشک متخصص و 50 فوق تخصص اما از یک رشته پزشکی هم ندارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: حاصل مطرح شدن این مباحث در نشست اخیر کمیسیون آموزش این بود که مقرر شد معاون آموزشی وزیر بهداشت در اولین فرصت برای سفر به گنبد اقدام کند تا نسبت به ایجاد رشته‌های پزشکی در این شهر اقدام شود./

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر