c_300_250_16777215_10_images_77490.jpg

 


گنبدکاووس : ترکمن سسی - گروه آبادانی برای ایران و گنبد کاووس در یادداشتی مشکلات اساسی و مطالبات شهروندان گنبدی در مدیریت شهری را در ده محور مطرح کرده است که می تواند در انتخابات پیش روی برای شهروندان گنبدی می تواند در انتخاب اصلح میان کاندیداها مفید باشد.

 

این گروه در یادداشت خود نوشته است:

مردم گنبد سالهای سال است چند تا مساله مهم و اساسی دارند که هر کاندیدای شورای شهر باید برای این مسایل پاسخ و برنامه داشته باشد.

اول، این که در مورد وضعیت نیروهای مازاد و سهمیه های استخدامی و پارتی بازی های استخدامی در شهرداری گنبد نظرش را بگه و تعهد بده که خودش وارد این بازی زشت نشود و بستگان و فامیل هاش را تو شهرداری گنبد استخدام نکند.

دوم، نسبت به شفافیت تصمیم گیری ها و مناقصات و مزایدات و پیمانکاران شهرداری از قبیل همین پارک بان ها و فضای سبز و نظافت و سفارش المان ها و ... یک شفافیت ایجاد شود و مردم در جریان امور قرار بگیرند که اتفاقات تلخی مثل تخم مرغ بی هویت میدان امام علی یا سردیس توهین آمیز و بی ارزش ی که در باغ ملی به نام مفاخر این منطقه جعل کردن تکرار نشود و پول بیت المال ایجوری به یغما نرود.

سوم، مساله وضعیت فضای سبز و زیبا سازی شهری است که هر روز درختان تنومند و قدیمی گنبد در حال قطع شدن هستند و نسبت به پلاک گذاری آن اقدام نمی شود .
چند روز قبل هم ما در دیداری با یکی از کارکنان شهرداری برای بار صدم اعلام کردیم حاضریم با هزینه شخصی و کمک های مردمی اعضا گروه آبادانی برای ایران و گنبد کاووس کل درخت های گنبد را پلاک گذاری و نگهبانی کنیم ولی هیچ جوابی از شهرداری نمی دن و خودشان هم کاری نمی کنند .
کاندیداهای شورای شهر باید نظرشان را در مورد پلاک گذاری درختان مشخصا بیان کنند و علت ممانعت شهرداری از این کار را جویا شوند .

چهارم ، مشکل فاضلاب شهری گنبد است که سی سال از کندن بسیاری خیابان ها و لوله گذاری در گنبد گذشته ولی انگار جزو موارد ممنوعه است و هیچ مسئولی در این مورد صحبت نمی کنه که نتیجه این همه آسفالت شکافتن و کانال زدن و لوله گذاری در گنبد چه شد !؟
در حالی که بحران فاضلاب آپارتمان ها و منازل در گنبد دیگه داره به دادگستری هم کشیده می شود و ...
سکوت همه عوامل شهرداری از شهردار و شوراها گرفته تا سایر مسئولین شهر و فرماندار و ... در این مورد بسیار سوال بر انگیز است .

پنجم ، پارکینک های طبقاتی در شهر گنبد که یکی نیمه کاره رها شده و گویا ایراد ساختاری دارد و معلوم نیست مقصر شهرداری بوده یا پیمانکار آقای مهندس نماینده سابق کلاله و مینودشت و گالیکش

ششم، وضعیت پارک داریوش که نابود شد و جاش هیچی ساخته نشد . نه پارک ژوراسیک نه باغ پرندگان نه شهر بازی نه موزه و ... فقط چند هکتار درختان چند ساله را قطع کردن و ...

هفتم، بحث شیرین توالت عمومی در شهر گنبد است که البته تا حدودی مرتفع شده ولی در مرکز شهر و میادین اطراف مثل هفده شهریور و میدان بسبج و میدان فراغی کماکان این مشکل باقی است و کسی دسشویی داشته باشد با مشکل مواجه خواهد شد.

هشتم، وضعیت نابسامان مبلمان شهری و ... صندلی و نیمکت و سطل زباله در خیابان ها نمی گذارند به دلیل دزدی یا ایجاد مزاحمت برای مردم !!!
آدم تعجب می کند از این نوع استدلال ها که فقط تو شهر گنبد وجود دارد و باقی مناطق دنیا هم نیمکت می گذارند در پیاده رو ها هم سطل  زباله و

نهم، وضعیت ترافیک نابسامان گنبد است که معلوم نیست چه راه حلی برای آن در نظر گرفتن و مجوز های ساختمان ها بدون در نظر گرفتن پارکینک یا حریم همسایه ها و ... که واقعا وضعیت گنبد را فاجعه بار کرده !
طرف مجوز هفت طبقه روی مغازه می گیرد یعنی حدود سی متر ارتفاع و دیگه همسایه ها نه افتاب می بینند نه روی ارامش.


دهم ، عدم توسعه فضای ارتباطی گسترده مردم با شهرداری در قالب انجمن ها و ان جی او های مردمی و مشارکت دادن مردم خصوصا جوانان در فعالیت های شهری و تصمیم گیری ها است که سالها ما از شهرداری و شورای شهر تقاضای ایجاد بستر برای این امور مانند شوراهای همیاری شهرداری ها در مدارس و دانشگاه ها و بسیج و اصناف و ...را داشتیم که هیچ وقت شاهد چنین کارهای بنیادی نبودیم جز باند بازی و نوچه پروری و امتیاز دادن به افراد و جمعیت های خاص !! و خودی.

حالا این ده سوال و چالش را هر کسی که می خواد در انتخابات شورای شهر گنبد شرکت کند باید پاسخ مدون و کتبی به آن بدهد که در خاطره مردم و ارشیو گروه های مجازی از جمله گروه آبادانی محفوظ باقی بماند که پی گیر این موارد باشیم .

ما از همه کاندیداهای شورای شهر دعوت می کنیم پاسخ و نظر کتبی شان را به این ده سوال و چالش بیان کنند تا در گروه آبادانی برای ایران و گنبد کاووس پاسخ ایشان به اطلاع اعضا و سایر شهروندان در گروه های مجازی دیگر برسد .
به کاندیداهای محترم هم در صورت تمایل فرصت و زمان ارائه برنامه های شان در موارد اشاره شده یا مسایل مهم مد نظرشان در گروه آبادانی برای ایران داده می شود .

با تشکر
مدیریت گروه آبادانی برای ایران و گنبد کاووس
چهاردهم خرداد هزار و چهارصد خورشیدی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر