c_300_250_16777215_10_images_88050.jpg

 

ترکمن سسی - وحید حاج سعیدی: این روز ها اخبار نادره کم نیستند. عده ای خواب شان چنان سنگین شده که در اتوبوس لالا می کنند و راننده هم دلش نمی آید آنها را از خواب بیدار کند و تا صبح در اتوبوس می خوابند!

 


استقلال و پرسپولیس به دلیل داشتن مختصر ایرادات جزئی و ارائه یک خاور دروغ به AFC از رقابت های آسیایی حذف شده اند، اما مدیر عامل قرمز ها در تلویزیون می گوید ما شوکه شدیم چرا که 98 درصد دروغ ها ببخشید 98 درصد مدارک را بارگذاری کرده بودیم!
صحبت از مبارزه با مفاسد اقتصادی است اما اسم شرکتی که 60 میلیون دلار ارز را برای واردات کره حیوانی هاپولی کرده است، در رسانه ملی اعلام نمی شود! اقساط 6 تا 10 میلیونی خانه، بیشتر از هزینه زندگی شده است! داستان رتبه بندی فرهنگیان هم که از کتاب دو جلدی برادران کارامازوف طولانی تر شده است!
اما از همه شیرین تر استدلال استاد بهمن دانایی دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران است که شهد و شکر از دهان شان خارج شده و افاضه فرموده اند: افزایش قیمت شکر برای حفظ سلامت مردم است! وزارت بهداشت هم از این تصمیم دولت حمایت می‌کند. چرا که معتقد است مصرف این کالا برای مردم زیان‌بار است.
فقط این لابلا ما متوجه نشدیم چرا هر وقت صحبت از گرانی یک کالا یا حذف یارانه و امثالهم می شود، دوستان همه متفق القول می شوند. در همین راستا سرکار خانم "زهرا عبداللهی" مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت هم تاکید فرموده اند: یکی از اقدامات و پیشنهاد‌ها برای کاهش مصرف قند و شکر در کشور، اتخاذ سیاست‌های دولتی مانند افزایش قیمت و یا حذف یارانه شکر است؛ این اقدام برای حفظ سلامت مردم است، زیرا مردم، خیلی بیشتر از حد نیاز و توصیه ها، قند و شکر مصرف می‌کنند.
ظاهراً «بهمن جان» و «زهرا خانم» فراموش کرده اند که با افزایش قیمت گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، حبوبات، لبنیات، آجیل، میوه و ... این روزها «نان و چای» یا «نان و حلوا» قوت غالب یا خوراک عمده خیلی ها شده است! باز هم خدا را شکر در این یک مورد خاص ما را با اروپایی مقایسه نکردند و عنوان نشد هر که مصرف شکرش از سرانه استاندارد جهانی بیشتر است، جمع کند و از کشور برود!
باور کنید گاهی اوقات آدم فکر می کند هنوز روحانی رئیس جمهور است و کلید پاستور را تحویل نداده است!

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر