c_300_250_16777215_10_images_97140.jpg

 

ترکمن سسی : مهران دالوندی - یادش بخیر مادر خدا بیامرزم (خدا رفتگان شما را نیز بیامرزد) دو نوع چای داشت. یکی خوش عطر ، خوش رنگ و گران قیمت، یکی هم معلولی و ارزان قیمت .یکی در یک جا چایی زیبا و قشنگ بود و دیگری در یک قوطی چای معمولی!


ازش سوال کردم که آن چیه و این چیه ؟!
گفت :آن چایی پرمیوم و عالی برای میهمان است و این چایی معمولی برای خودمان .البته بعضی مواقع ما را نیز میهمان آن چای خوش طعم و عطر هم می کرد.

همیشه به ما توصیه می کرد که سیر به خانه دیگران بروید و گرسنه برگردید ولی الانه بسیاری شکم چرانی در خانه دیگران را پیشنهاد می کنند.گوشت های برزیلی ،مرغ های یخ زده ،نخود و لوبیاهای کرم زده ،برنج شپشکی و... را به خورد میهمانان می دهند و بعدش هم قاه قاه می خندند.

آن زمان چه صفا و صمیمیتی ، چه صداقتی بود.یاد باد آن روزگاران یاد باد .اکثریت مردم می گفتند و اعتقاد داشتند که در کلبه ما رونق اگر نیست صفا هست ،آنجا که صفا هست نور خدا هست . شوربختانه آن صفا و صمیمیت تقریبا دیگر به نوستالژی تبدیل شده است .متأسفانه اکثرا در روستاها هم صبغه چنین صفتی  کمرنگ شده و آن دست و دل بازی های قدیم وجود ندارد  که خوب مسلما ریشه اقتصادی داشته و تورم افسارگسیخته در آن دخیل است.

خدا کند که یک روز دوباره آن صفا و صمیمیت ،روحیه نوعدوستی و جوانمردی برگردد و اوضاع مساعد شود.

با صفا و صمیمیت باشید!

✍🏻مهران دالوندی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر