c_300_250_16777215_10_images_99094.jpg

 


ترکمن سسی - وحید حاج سعیدی ، روزنامه نگار گلستانی در جدیدترین یادداشت طنز خود با عنوان " علمکرد دولت و دست های زعفرانی! " نوشته است:

 

این روز ها که سجاد غریبی در یک اقدام ناباورانه لقب هالک ایرانی را از روی اسمش برداشته، همزمان قیمت بلیط تهران - چین به ۱۷۵ میلیون تومان رسیده است و قیمت ناخن گیر بدون سوهان در سرابالایی های اهواز به بیش از بیست هزار تومان رسیده، در خبرها خواندیم سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده تورم بالای ۵۰ درصد از نتایج عملکرد دولت قبل است!
به حق چیزهای ندیده و نشنیده ...
تورم؟!
عملکرد دولت قبل؟!
نتیجه عملکرد دولت قبل؟!
 اولاً تورم یه ذهنیت خودساخته و تمایل ناخوداگاه قیمت ها به بی نظمی است و نه ماهیت وجودی مستقلی دارد که بتوان آن را به عنوان یک نتیجه، برون داد یا خروجی اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کرد و نه شکل و شمایل اقتصادی مناسب که بتوان آن را آچارکشی کرد و چماق کرد روی سر این و آن.
چرا که اخیراً به قول استاد جمال زاده جناب تورم واترقیده اند و پک و پوزش هم کریه تر شده است!
در ثانی فرض محال اگر تورم قابل لمس و رویت و اندازه گیری و حساب کشی هم باشد، علی الاصول باید ماحصل نداشتن عملکرد و برنامه باشد نه نتیجه عملکرد!
باز خدا پدر سازمان برنامه و بودجه را بیامرزد فقط تورم را گردن عملکرد دولت قبل انداخت و چیزی از گرانی و گران فروشی های اخیر، رتبه بندی، بورس سرخ پوش، کوپن الکترونیک و... نگفت. شاید هم دوستان همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار نداده اند و برنامه چیده اند سایر موارد را بعداً بیاندازند گردن دولت فعلی!
به قول شاعر :
"تقصیر" دست های زعفرانی تو بود
که اینگونه ارغوانی عاشقت شدم
حالا بیا و "تقصیر" را گردن من بیانداز!

البته با این خواندن این خبر شاید شما هم شاخک هایتان عین پهپاد گرا بدهند که اگر تورم ۵۰ درصد است پس چرا افزایش حقوق ها با تورم تناسبی ندارد؟! شاخک هایتان دقیقاً به هدف زدند و به سیگنال خوبی اشاره کردند.
چون اصلاً تورم وجود خارجی ندارد که سر جایش بند شود تا بتوان رویش حساب کرد. بلاتشبیه مثل دم جنبانک است و دائم از این شاخه به آن شاخه می پرد. حالا شما ممکن است بفرمائید دولت باید افزایش حقوق ها را با تورم تنظیم کند. فرض کنیم تنظیم کرد و حقوق شما 50 درصد افزایش پیدا کرد. اگر دو روز دیگر تورم شد 10 درصد شما پاسخگو هستید؟! نه شمایی که انتقاد می کنید پاسخگوی این حجم عظیم خسارت به بیت المال هستید؟ شاید قصد دارید هر ماه ۴۰ درصد افزایش حقوق بیخودی را به حساب دولت بر گردانید!
اختلاس 3000 میلیاردی نیست که کسی گردن نگیرد تا اینکه خاوری نامی پیدا شود و پیدا شود و همه را دوش بگذارد و با فرست کلاس تا کانادا ببرد و همسایه نمی دونم فلان خواننده شود! صحبت از 50 درصد افزایش حقوق است. منطقی باشید...

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر