c_300_250_16777215_10_images_76800.jpg

 

گنبدکاووس : ترکمن سسی – عالم جلیل القدر استاد حاج سبحان بردی آخوند شیرمحمدلی شامگاه دوشنبه 18 اسفندماه 1399 در سن 89 سالگی دار فانی را وداع گفت.

 


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، این عالم ربانی که به دلیل کهولت سن و ضعف جسمانی طی سال های اخیر در بیت خود بستری بود در اثر وخامت وضعیت جسمانی صبح دوشنبه 18 اسفندماه به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس منتقل و شامگاه همان روز دار فانی را وداع گفته است.


استاد فقید حاج سبحان بردی آخوند شیرمحمدلی فرزند آتجان حاجی از عالمان هم عصر اساتید فقید حاج نورمحمد آخوند طلایی و حاج نورمحمد آخوند نوریزاد بود و در دهه شصت به عنوان خطیب نمازهای عید قربان و فطر در شهرستان گنبدکاووس فعالیت داشت.


وی شخصیتی بسیار آرام و مهربان داشت و سراسر عمر با برکت خود را در خدمت دین و تعلیم و تربیت شاگردان بوده و چندین دهه مدیر و مدرس حوزه علمیه محمدیه واقع در چهارراه شریعتی – مبارزان گنبدکاووس بود و طی ده ها سال فعالیت دینی خود صدها نفر فارغ التحصیل تحویل جامعه ترکمن صحرا داده که هم اکنون در لباس آخوندی در خدمت جامعه اهل سنت منطقه هستند.


نماز جنازه و تشییع پیکر این عالم ربانی راس ساعت 14 امروز سه شنبه 19 اسفندماه با حضور ده ها نفر از شاگردان وی و صدها نفر از مردم متدین منطقه در گنبدکاووس برگزار و پیکر مطهر وی بنا به وصیتش در آرامگاه مسلمین واقع در بین روستاهای اگری بوغاز و چپرقویمه به خاک سپرده شد.


استاد فقید حاج سبحان بردی آخوند شیرمحمدلی 8 فرزند دختر و یک فرزند پسر دارد. تنها فرزند پسرش را با نام پدر مرحومش آتجان حاجی نام نهاد که هم اکنون در کسوت آخوندی مدیریت حوزه علمیه وی را برعهده دارد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر