c_300_250_16777215_10_images_77714.jpg

 

نگین شهر : ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت نگین شهر گفت: هدف اسلام آمریکایی اختلاف افکنی و ترویج افراطی گری در میان امت اسلامی است.

 

ابوبکر آخوند خوجملی در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی با اشاره به لزوم وحدت و همگرایی در جوامع اسلامی و میان مذاهب مختلف اظهار کرد: آنچه که دین مبین اسلام را در میان سایر ادیان برتر نشان می دهد این است که گروه ها و پیروان مذاهب به اعتقادات یکدیگر احترام گذاشته و از توهین به مقدسات پرهیز نمایند.

 

امام جمعه اهل سنت نگین شهر ادامه داد: خدای متعال در قرآن کریم وحدت را رمز پیروری حق بر باطل معرفی کرده است و همانگونه که در کتب تاریخی مطالعه می کنیم مسلمان در صدر اسلام با وجود کمی نفرات و تجهیزات به ریسمان الهی چنگ زده و در اکثر میدان های نبرد موفق و پیروز بوده اند. وحدت نعمتی گرانبها است که در سایه آن می توان به امنیت پایدار دست پیدا کرد. امنیتی که امروز برخی کشورها مانند افغانستان از نبود آن رنج می برند و کلاف اختلافات داخلی سردرگم هستند.


وی یکی از مهمترین برنامه های رژیم صهیونیستی را اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه دانست و افزود: اختلاف ممالک مسلمان مهمترین ابزار دشمن صهیونیستی است تا راحت بتواند بر سیطره خود در سرزمین مقدس اسلامی فلسطین تداوم بخشد. روزگاری مسلمانان اتحاد داشتند و قلمرو خود را تا اسپانیا گسترش داده بودند. در این میان غربی ها برای پایان بخشیدن به قدرت اسلامی شروع به اختلاف افکنی  کردند، لذا امروز شیعه و سنی باید از افراطی گری پرهیز کرده و اتحاد را سرلوحه زندگی مادی و معنوی خویش قرار دهند.


آخوند خوجملی تصریح کرد: بر اساس برآورده های تاریخی وهابیت فرقه ای خود ساخته بود که انگلیسی ها آنرا بر علیه ملت های مسلمان بکار گرفتند. حربه ای که با صرف هزینه سرسام آور و راه اندازی کمپین های به اصلاح اسلامی تا حدودی موثر واقع شده و به دلیل عدم شناخت مردم از آن باعث چند دستگی میان امت اسلامی گردید. امروز آمریکایی ها نیز به همان حربه رو آورده و حامی سرسپردگان وهابی و گروه های به اصطلاح مسلمان نما شده اند. دشمن قوای نظامی و امکاناتش را برای محافظت از مسلمانان در سرزمین های اسلامی پیاده نمی کند، چرا که آنها می دانند تنها راه برای دستیابی به اهداف شان و چپاول منابع غنی سرزمین های تحت اختیار مسلمانان، روشن نگه داشتن آتش اختلافات دامنه دار است.


امام جمعه اهل سنت نگین شهر متذکر شد: سابقا مسلمانان و بویژه جوانان شناخت کافی از اهداف شبکه های معاند نداشتند، اما آنها رفته رفته از اهداف شوم خود پرده برداشتند. از این رو علمای مساجد و حوزه های علمیه رسالت مهمی درباره روشنفکری به مخاطبان جامعه دارند. وهابیت سنخیتی با دین مبین اسلام ندارد‌. وهابی ها اعتقاد اهل سنت واقعی را قبول ندارند. هدف آنها ترویج افراطی‌گری در میان ملل مسلمان است، آداب و سنت های اسلامی به ما آموخته است تا در ارکان مذهبی و در بکار بردن آداب اعتدال و میانه روی را در پیش بگیریم.


این عالم اهل سنت تخریب چهره علما رو روحانیون اهل سنت را جزو برنامه های اصلی شبکه های معاند خواند و یادآور شد: بی تردید علما و روحانیون اهل سنت جایگاه ارزشمندی در بین مردم دارند و نقش ایشان در تقویت وحدت و انسجام ملی انکار ناپذیر است. اگر قدرت و نفوذ کلام علما در بین مردم نبود، انقلاب اسلامی و ارزش های ماندگار آن طور که باید و شاید در زندگی مردم اثرگذار نبودند، لذا معاندین و مخالفین نظام اسلامی تنها راه چاره را در این دیده اند تا با بکار بردن الفاظ ناشایست به علما اسلام توهین کنند. آنها گمان می کنند که می توانند تا به اختلاف دامن بزنند، آما اهداف شان برای مردم شناخته شده است و انشاالله بزودی شاهد افول و زوال شان در روی کره خاکی خواهیم بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر