c_300_250_16777215_10_images_77786.jpg


ترکمن سسی : بهرام جرجانی - متأسفانه نشر کلیپی از توهین های یک روحانی نمای شیعه انگلیسی در  شهر کاشان به پیشوا و بنیانگذار فقه حنفی اهل سنت موجب تکدر خاطر رهروان این مذهب بزرگ و عزیز ایران اسلامی گشت.

 

بنده نیز به عنوان یک ترکمن سنی حنفی مذهب به شدت از این موضوع آزرده خاطر گشتم اما با برخورد احساسی و توهین و فحاشی متقابل مخالف و معتقدم این کار دقیقا همان واکنش مدنظر شیعه انگلیسی است.

 

وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا.103/آل عمران

عزیزان توجه داشته باشیم که مقام معظم رهبری در مورخ ۸ مهر ۱۳۸۹  فتوایی در این زمینه صادر و طی آن هرگونه اهانت به نمادهای برادران اهل سنت، از جمله اتهام‌زنی به همسر پیامبر اسلام(ع) ، حضرت عایشه(س) حرام دانستند، این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به‌ویژه سیدالانبیاء پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) می‌شود.

از طرف دیگر مراجع بسیاری از مراجع  بزرگ تشیع  چون آیت الله سیستانی، آیت الله مکارم، آیت الله آملی و ... نظر مشابه ای در خصوص حرمت توهین به بزرگان و مقدسات اهل سنت داشته و  این مطلب بیانگر آن است که نزد  شیعیان حقیقی هیچ عداوت و کدورتی با اهل سنت و مقدساتشان وجود ندارد و هرچه هست وحدت و دوستی و برادریست.

حال این روحانی نمای شیعه (شیعه انگلیسی) که حتی به اولین اصول فقهی خود یعنی تبعیت از فتوای مرجع یا مراجع تقلید مذهبشان نیز آگاهی ندارد و مشخص است که فقط در راستای تفرقه افکنی و ایجاد دشمنی بین برادران  و خواهران دینی سنی و شیعه این کلمات را بیان نموده، از طرفی مشخص نیست این اباطیل برای چه زمانی است و روحانی حاضر در کلیپ نیز فرد مشهوری نیست و ممکن است تاکنون توسط نهادهای انتظامی و امنیتی برخورد  نیز شده باشد نباید باعث اتخاذ رفتار هیجانی از سوی ما شود.

مجدد عرض می نمایم، بنده نیز بسیار آزرده خاطر و ناراحت از این توهین هستم لکن عقل و منطق می گوید احساسات را کنترل و از مسیرهای قانونی پیگیر مجازات توهین گر باشیم و از نهاد قضائی خواستار برخورد جدی و اطلاع رسانی در این خصوص به مردم می باشم.

حُسن ختام این بحث نیز توصیه ای برادرانه  خدمت آن دسته از مدیران و فعالان  فضای مجازی است و آن هم این نکته که انتشار این کلیپ موهوم تنها زمینه افزایش بازدید آن کلیپ را فراهم و در واقع در حال کمک به نشر تفکرات مسموم و خطرناک شیعه انگلیسی هستید، بهتر نیست به جای نشر این کلیپ و موارد مشابه آنها را جمع و به مراجع ذی صلاح جهت پیگیری تحویل دهید؟
بهرام جرجانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر