c_300_250_16777215_10_images_84004.jpg

 

ترکمن سسی - امام جماعت مسجد قیاسی شهرستان بندرترکمن ، میلاد پیامبر اکرم(ص) را تبلور نور و تابش هدایت به تمام دنیا دانست.

 



الحاج عبدالغفور آخوند صیادی در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی ، هفته وحدت را نماد اتحاد امت اسلامی خواند و گفت: همه مسلمانان نیاز به وحدت و همدلی دارند تا با شناخت از یکدیگر در مسیر تعالی اسلام گام بردارند. مراسم مولودی خوانی نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم که این ایام در اکثر نقاط اهل سنت کشور برگزار می شود، فرصتی برای آشنایی بیشتر با سیرت آن بزرگوار برای همگان و خصوصا برای نسل جوان می باشد.

آخوند صیادی ضمن یادآوری این مطلب که بیماری همه گیر کرونا طی دو سال گذشته جشن های هفته وحدت را تحت تاثیر خود قرار داده است، افزود: فرزندان ما که تازه به مرحله بلوغ رسیده اند آشنایی کاملی با فضائل این ماه ندارند و یکی از وظایف ما در ایام پیش رو، مدح نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در سخنرانی ها می باشد. بدون شک اتحاد ما مسلمانان سرمایه بزرگی برای توسعه و پیشرفت جوامع اسلامی است و از ظرفیت هفته وحدت باید در این خصوص استفاده کرد.

امام مسجد قیاسی بندرترکمن، میلاد پیامبر اکرم را تبلور نور و تابش هدایت به تمام دنیا دانست و تاکید کرد: تولد ایشان بهترین روزی است که برای بشریت طلوع کرد، لذا تاسی به اخلاق و رفتار آن حضرت و پیاده کردن سنن اسلامی در زندگی، راز موفقیت و کامیابی بشر بشمار می رود. آنچه که امروز به وحدت امت آسیب می زند تعصبات مذهبی و دامن زدن به اختلافات است. اهل سنت عقیده دارد که همه اهل بیت پیامبر دارای احترام و شایسته تکریم هستند‌، زیرا بخاطر اسلام زحمات زیادی را به جان خریدند و آسیب های فراوانی به زندگی آنها وارد آمد.

آخوند صیادی یاد آور شد: نبی مکرم اسلام در جامعه‌ ای که مردم آن در اوج ظلم و ستم، بی‌عدالتی، فسادِ عقیده و پایمال کردن حقوق دیگران به سر می‌بردند، مکارم اخلاق، عدل و مساوات و برادری را نهادینه کرده و همه مردم را حول محور قرآن و اسلام گرد آورد. در زمان ما نیز هفته وحدت جرقه ای برای تداوم و تحکیم برابری و برادری در میان مردم به حساب می آید، بدین جهت نباید در مسیری قدم بگذاریم که آرزوی دشمنان را برآورده سازد‌. به عقاید دیگران احترام بگذاریم و هرگز کاری نکنیم که نشان دهنده تحمیل نظرات ما به سایر اقشار جامعه باشد.

این عالم اهل سنت خطر ابتلا به ویروس کرونا را همچنان از موضوعات مهم روز خواند و خاطر نشان ساخت: استفاده از ماسک، رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سخنرانی های هفته وحدت جهت حفاظت از خود و دیگران امری لازم و ضروری است. با اعتماد و توکل بر خداوند متعال و دعا برای رفع این بیماری، از امکانات موجود برای حفاظت خود و دیگران در مقابل بیماری استفاده نماییم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر