c_300_250_16777215_10_images_84007.jpg

 

گنبدکاووس : ترکمن سسی - امام جماعت مسجد اهل سنت ملاپارجان گنبدکاووس گفت: وحدت نیاز مشترک همه مذاهب اسلامی و هدف بیگانگان خدشه به  اصل وحدت اسلامی است.

 


فرهاد آخوند بهلکه در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ترکمن سسی وحدت را نیاز مشترک همه مذاهب اسلامی خواند و با اشاره به ضرورت اتخاذ رویکرد جامع میان کشورهای اسلامی با هدف دفاع از منافع یکدیگر در تعاملات، سیاسی، اقصادی و اجتماعی با سایر کشورها گفت: فتنه وهابیت که اولین بار توسط انگلیسی ها در شبه جزیره عرب پایه ریزی گردید تا مدت ها امت اسلامی را با خود درگیر و زمینه ساز اختلافات مذهبی بود. غربی ها به خوبی آگاه بودند که هرگز نمی توانند در برابر اسلام متحد قد علم کنند و تنها راه صدمه به امت اسلامی را ایجاد فتنه و اختلاف افکنی می دیدند. وهابیت یک جریان از یک اندیشه مسموم بود که طراحان آن می خواستند اذهان عمومی در ممالک اسلامی را دچار آشفتگی نمایند.


آخوند بهلکه جایگزین کردن تعصبات فردی به جای دینمداری را از اهداف بیگانگان برای تسلط بر افکار امت اسلامی دانست و اظهار داشت: زمان زیادی طول کشید تا ملل مسلمان فهمیدند که در پشت برخی جریانات به اصطلاح مذهبی عوامل بیگانه و سردمداران یهود و نصارا قرار دارند و این سیاست جز آنکه بر اختلافات بیشتر دامن بزند هیچ سودی به حال نسل کنونی و آینده نخواهد داشت.


امام جماعت مسجد " ملا پارجان " گنبدکاووس یکی از مهمترین رسالت های کارشناسان دانشگاهی اهل سنت را همسو شدن با علما در جهت تبیین اندیشه های ناب محمدی و تزریق افکار سالم به جوامع برشمرد و افزود: اختلافات عقیدتی در زمان صحابه رضی الله عنه نیز وجود داشته اند، اما آنها بخوبی توانستند اینگونه مسائل را مدیریت کنند. امامان معصوم به دنبال یکدیگر آمدند و اسلام حقیقی را به نسل های بعد از خود منتقل کردند، لذا اختلاف جزئی در طریقه نماز خواندن ما را از اصل دین دور نمی کند. مسلمانان ممکن است در گویش، فرهنگ و آداب از یکدیگر متفاوت باشند، اما همه ما از یک امت هستیم و به دین اسلام افتخار می ورزیم.  


آخوند بهلکه عنوان نمود: هفته وحدت نماد اتحاد مسلمانان و همزبانی در ایمان است. امروز افکار کهنه و قدیمی به لطف پیدایش روشنفکری و ارتقای سطح دانش علما و اساتید دانشگاهی از میان برداشته شده است، لیکن نباید فراموش کرد که دشمنان پیدا و پنهان امت هر راهی را امتحان می کنند تا بلکه مجددا بتوانند اهداف شوم خود را در سرزمین های اسلامی به اجرا بگذارند. اسلام اختلاف میان مذاهب را نمی پذیرد با اینحال برخی تندروها هستند که براختلافات دامن زده و باعث برانگیخته شدن احساسات جوانان می شوند.


این عالم اهل سنت یادآور شد: تاکید به اصل وحدت را نباید به یک هفته بسنده بدانیم، بلکه می بایست درهر نشست و گفتمان مفهوم ارزشمند وحدت را مد نظر قراردهیم. جوانان در برهه کنونی پاسخ سوالاتشان را به راحتی نمی پذیرند و تمایل زیادی برای شرکت در جلسات مباحث از خود نشان می دهند. حوزه های علمیه و مدارس زیادی در این ایام جشن های میلاد نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم را برگزار می کنند و همت جوانان برای حضور در این جشن ها نشان از علاقه اکثریت نیروی پویای جامعه به مقوله دین دارند. از این رو تا مادامی که هدف ما حفظ  ارزش های اسلامی باشد و احترام به عقاید مذاهب اسلامی را جزو اولویت ها بدانیم اختلافات جای خود را به یکپارچگی امت اسلامی خواهند داد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر