c_300_250_16777215_10_images_84016.jpg

 


ترکمن سسی - امام جمعه روستای "یل چشمه" از توابع شهرستان کلاله گفت: در عصر کنونی اصلی ترین اولویت مسلمانان نزدیکی، همدلی و انسجام درونی است.

 



عبدالرحمن آخوند نیازی در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، اعلام ایام ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت را گامی بسیار مهم در نهادینه سازی مقوله وحدت در نظام اسلامی دانست و گفت: تا پیش از گنجانده شدن هفته وحدت در تقویم کشور صحبت درباره ضرورت وحدت میان مذاهب اسلامی منحصر به جلسات و گفتمان پاره وقت بود و نگاه ها به این مقوله وسیع و گسترده جریان نداشت، لیکن هفته وحدت ثابت کرد که جهان اسلام بدون وحدت و همدلی نمی تواند در برابر امواج سهمگین اختلاف افکنی و هجمه ها که از سوی دشمنان دین طرح ریزی می شود کاری از پیش ببرند.


وی با اشاره به این مطلب که وحدت از اولویت های اصلی جهان اسلام برای کاهش اختلافات است، افزود: در عصر کنونی اصلی ترین اولویت مسلمانان نزدیکی، همدلی و انسجام درونی است که باید همه دلسوزان اسلام آن‌ را با صدای بلند فریاد زده و در عمل نیز به آن پایبند باشند. اسلام آیین صلح و صفا، دین آزادی، آزادگی، آگاهی و برادری و برابری همه انسان ها با یکدیگر می باشد و مفاهیم اسلامی پیام همدلی و با هم بودن را به مخاطبان انتقال می دهد.

آخوند نیازی در ادامه افق آینده جهان را به سمت اسلام باز دانست و اظهار داشت: آینده بشریت مقصد خود را به سمت اسلام نشانه کرده است و گرایش مردم کشورهای غربی به اسلام گواه این ادعا می باشد. حرکات ضداسلامی سردمداران برخی کشورها از جمله آمریکا، اسراییل و سایر دول اروپایی حامل این پیام است که برای آنها دشمنی با شیعه و سنی تفاوتی ندارد و لذا باید هوشیاری خود را حفظ کنیم‌.

امام جمعه مسجد حضرت علی (ع) روستای "یل چشمه" تصریح نمود: ما نباید با پرداختن به اختلاف تفرقه برانگیز آب به آسیاب دشمن ریخته و در میدان بهانه‌جویی ‌های بی حاصل سرگردان باشیم، بلکه باید با نگاهی باز و افقی وسیع در مسیر مستقیم سعادت اسلامی گام برداریم. مطمئنا راه نجات امت واحد با وحدت و راه وحدت هم با برادری و همدیگر پذیری ممکن خواهد شد‌.

وی خاطر نشان کرد: وحدت برای مسلمین پیش از این یک نیاز اساسی به شمار می رفت، ولی اکنون نه تنها یک نیاز می باشد، بلکه یک الزام حیاتی است که بدون آن امکان وجودی امت اسلام به وسیله دشمنان منطقه ای و جهانی به خطر خواهد افتاد.

آخوند نیازی یادآور شد: مناسبت های دینی و مذهبی زیادی هستند که وحدت مسلمین در آنها مانند امروز به تبلور میابد‌. ماه مبارک رمضان خود یک آینه تمام قد برای انسجام بیشتر مسلمین است. همدلی آحاد اسلامی از جوامع مختلف در ضیافت ایام حج نمونه دیگری از وحدت امت اسلامی به حساب می آید. وحدت ما باعث می‌شود تا تلاش دشمن برای اسلام هراسی نقش بر آب شود. آنها از هر حربه ای استفاده می کنند تا دین ما را خشن نشان دهند، اما به حول قوه الهی در همه زمینه ها ناکام مانده اند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر