c_300_250_16777215_10_images_93082.jpg

 


ترکمن سسی : نورمحمد دانشمند - طی دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برگزاری مراسم های عمومی در کل کشور با محدودیت همراه بود و مراسم عمومی سالانه نکوداشت مختومقلی فراغی نیز در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در آق توقای برگزار نشد.



اما طی این مدت با رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام چند دوز واکسیناسیون عمومی و بهتر شدن شرایط کرونایی در کشور از هفته های قبل اعضای انجمن ها و تشکل های فرهنگی - ادبی منطقه تکاپوی خود را برای هماهنگی برگزاری ۲۸۹ مین سالروز تولد آن شاعر شهیر آغاز کرده اند و حتی برنامه های زمانبندی پیشنهادی خود را در نشستی که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شد ارائه دادند.

از اینرو همه دوستداران آن عارف و شاعر بزرگ از فعالان فرهنگی و ادبی تا مدیران اجرایی استان مصمم هستند تا امسال این مراسم را هرچه با شکوه تر برگزار نمایند.

دیروز چهارشنبه نیز اولین جلسه هم اندیشی مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی به میزبانی استانداری گلستان تشکیل شد و مسولان اجرایی و فعالان فرهنگی پیشکسوت و اعضای انجمن های فرهنگی و ادبی منطقه برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم همفکری و تبادل نظر کردند.

آخرین بار که مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی در آق توقای برگزار شد اردیبهشت سال ۱۳۹۸ بود که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت روحانی به عنوان مقام عالی دولتی در آن حضور یافت.

اما امسال هرچند تاکنون به صورت رسمی از میهمان ویژه ای نام برده نشده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در گلستان در نیمه دوم اردیبهشت یعنی همزمان با ایام برگزاری مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی اشاره کرده است.
 
محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، دیروز چهارشنبه در نخستین جلسه هم اندیشی برپایی نکوداشت ۲۸۹ مین سالگرد تولد مختومقلی فراغی گفت: ویژه برنامه برای نیمه ی دوم اردیبهشت ماه پیش بینی شده و ما در آن بازه ی زمانی میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هستیم و امکان حضور آن عزیزان را برای حضور در نکوداشت مختومقلی می توانیم  برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: در کنار برنامه های متعدد فرهنگی و پژوهشی و فرهنگ سازی ها؛ می توان در این دوره با بهره مندی از هنر ایرانی نقالی به زبان ترکمنی و یا زبان معیار؛ آموزه ها و اندیشه های این شاعر شهیر را با استفاده از ظرف هنر انتقال دهیم.

به هرحال امسال اقشار مختلف مردمی و دوستداران فرهنگ و ادب ترکمن بی صبرانه منتظر هستند تا در مراسم‌نکوداشت ۲۸۹ مین سالروز تولد مختومقلی فراغی به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی سال ترکمن صحرا حضور یابند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر